Tips Ang. Styrhöjare Och Styre

  • Trådskapare JagLuktarGott
  • Startdatum
J

JagLuktarGott

Tjenamors!

Var ut i eftermiddags och skulle montera min nya höjare på skotern
(en 75mm höjare till ett 22mm orginal styre) Och medans jag höll på så märkte jag att styret var för "kort" i mitten där man fäster höjaren så att säga, så det gick inte att skruva fast det ordentligt, utan själva fästena hamnade snett, precis där styret börjar böja sig uppåt och gick därför inte att skruva ner helt och hållet, det är lite svårt att förklara med ord, och därför har jag med mina otroliga paint egenskaper försökt illustrerat det hela :D



Tänkte att det kunde vara nånting för alla att tänka på innan man köper en höjare för närmare 1000kr, att man kollar så styret är tillräckligt långt där man fäster det, så att fästena hamnar mer innåt mitten på styret än vad det är på bilden,
Men som tur var så löster det sig för mig till sist, då det räckte med att skrapa bort lite färg på styret precis där det började böja sig uppåt.:eek:

Men som sagt, ett litet tips bara såhär mitt i den gröna vintern :rolleyes:
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
tjenare ..
har ett rakt snopro styre å så där är de för mig med men de är ju inte direkt nått problem om du dra åt skruvarna bra ..
 
J

JagLuktarGott

Njae, men mina hamnade så pass snett att inte en skruvarna räckte ner till
gängorna, och när dom väl gjorde det så var dom så sne så det var stor risk
att man skulle dra gängpajj.
 
J

JagLuktarGott

Okej, sådär var min med, fast bara lite..
och det var inte tillräckligt, men det där hade nog löst problemet direkt! :)
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
Jag har en sno pro höjjare till m-caten och den sätter man under original fästena.... det var ganska smart..:rolleyes: