Fixa skönare ljud i mitt avgasrör.

haeggroth

Medlem
22 nov 2006
32
0
1
piteå/kiruna
Hejsan , har skaffat ett nytt avgasrör med slutburk och allt i samma som jag ska ha till min gammla ski-doo som vi bygger om . Vet inte vad det är för ett avgasrör men allt sitterihop i samma och det är ganska smalt och en väldigt stor U sväng mellan burken och motorn.

Därför måste vi såga av det och böja om det lite men när vi ändå gör det tänkte jag hur man kunde göra för att få ett lite skönare ljud på det genom att typ ta ut ngt eller göra håller eller vad som hällst.

Jag ska dra ut en pipa från burken genom bukplasten åt sidan ,hur brett ska det "röret" vara för att den ska få ett "bra ljud"

(Denna skoter blir enbart en lekskoter så säjj inte att det bara är onödigt att ha så den låter mera.)

//Robin
 
N

Nordic

Det kan nog vara liite svårt eftersom motrycket i röret säkert inte blir rätt. Då kan du få bestycka om förgasarna och sånt.
 
tänk på att du förlorar effekt med icke org eller annat trim rör som inte hör till skotern.. men jag tog bara och borrade hål på min slutburk för att få smatrigare ljud.. men om du vill ha en lek skoter.. borra nå hål också kör du med org röret :) för bästa effekt :)