Mattklips med Non-slip?

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
:confused:
Jag funderar på att montera Non-slip drivhjul och skära upp alla fönster i mattan samt montera mattklips. Jag hade det på en annan skoter men hade då ej mattklips i alla hål. Jag såg att det slet mycket på mattans innre drivklackar och i hålen där non-slip driver.

Hur har ni andra gjort som monterat dessa drivhjul och vad har ni för erfarenheter?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
På min 440 jag hade var det non-sliphjul, mattorna till dem hade clips på var tredje, hade inga som helst problem med den.
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Du behöver inte fullclipsa mattan bara för no-slip hjulen enda egentliga fördelen med en fullclipsad matta är att slidesen slits mindre speciellt på långa lössnömaskiner med >2" kammar
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
34
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Vad är fördelen med många styrclips egentligen? Svårare för mattan att kalva av eller? Men om den gör det är det väl lika svårt att få på den igen nästan?Blev ganska glad när jag såg att min nyinköpta matta hade styrslips på varje skoning. På förra mattan var det varannan och de böjde sig när man burkade men nu blir det väl starkare.
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Det är samma sak med styrclipsen dom är också primärt till för att minska friktionen fast då på sidan av slidesen så det inte blir gummi direkt mot slidesen.
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Ja, men utan styrclips skulle mattan kalva av hela tiden. Om man inte har hjulboggie alltså.

Hur skulle mattan kunna kalva av lättare utan styclips du har ju ändå gummiklacken på sidan av slidesen oavsett om du har något plåtclips eller inte och styrclipset är ju inte högre än gummiklacken som den ligger imot