Laga insugsgummin?

R

Robin

taskig ekonomi för tillfället kan vara problemet? är presis samma sak för mig, så nya insugsgummin kostar ca 250kr st! å så kör man 3cylindrigt :O hujjhujj haha :D
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Kan ju tillägga att dom kostar 1400kr/st Så att laga dom känns som ett billigt alternativ!
Jag hade BoostBottle förut och gummit sprack i infästningen vid boostbottle.
Lagade med en svart silikon som var bensintålig och MJUK (superlim blir hårt). Har hållit tre säsonger nu, och funkar fortfarande.
Silikon är bra för det är limmande och det är ett måste att det fäster på gummi.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jag hade BoostBottle förut och gummit sprack i infästningen vid boostbottle.
Lagade med en svart silikon som var bensintålig och MJUK (superlim blir hårt). Har hållit tre säsonger nu, och funkar fortfarande.
Silikon är bra för det är limmande och det är ett måste att det fäster på gummi.
Har samma problem på min, och dom kostar runt 1300:- där också..
Var köpte du detta svarta silikon, på Laitis?
 
R

Robin

har du ett namn på silikonlimmet? annars har ju loctight massa "silikon lim" produkter.
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Har samma problem på min, och dom kostar runt 1300:- där också..
Var köpte du detta svarta silikon, på Laitis?
Har tuben i husvagnen så jag kan inte kolla.
Kolla efter motorsilikon eller nåt liknande som är bränsle o oljetåligt. Var i en liten tub typ tandkrämsstorlek.
 
R

Robin

ja men som redan sagts i tidigare inlägg är nya gummin inte gratis presis.

ska surfa in lite på loctites hemsida och se vad jag hittar.

mvh/Robin
 
R

Robin

Jag hade BoostBottle förut och gummit sprack i infästningen vid boostbottle.
Lagade med en svart silikon som var bensintålig och MJUK (superlim blir hårt). Har hållit tre säsonger nu, och funkar fortfarande.
Silikon är bra för det är limmande och det är ett måste att det fäster på gummi.
nej det har du rätt i konan, men som texten jag citerar här så verkar det ju som att det funkar med silikonlim. Allt är ju värt att prova.

mvh/Robin