Eget hopkokskoter, förslag osv?

Kid1000

Välkänd medlem
13 sept 2006
158
0
6
Insjön
Jag har köpt en Polaris XCR440 SP -96 med trasiga boggieskenor och framvagnen är okomplett.

Har funderingar, nåväl långt gångna funderingar på att bygga en Sabercat/Firecat med röd plast och svart cross sadel samt egen tank i rostfritt eller alu.

Rörramchassi blir det, vill ej ha alu/plåttunnel och klena grejer.

Vill ha Arctic Cat AWS framvagn, plockas nog från min Thundercat 1000.

Den skall alltså se ut som en Firecat/Sabercat i fronten och typ SnoWolverine i bakänden pga rörramchassi och pånitade ståbrädor.

Boggin blir nog en modifierad variant av Crossfire eller liknande, 136 är nog önskvärt.

Skotern finns här men jag saknar RÖD eller SVART plast/huv o sånt.

Tänkte bygga mig en kopia av Twinspar chassit som Arctic Cat lanserar till -07 modellerna men mera diskret och inte så överbyggt.

Fram med ideer och eventuella farthinder..
 

HerrSjögren

Välkänd medlem
17 nov 2006
452
0
16
Sundsvall/ Matfors
tänkte bygga så ett tag jag med.. men vafan rörrams chassie de blir tungt. om du inte ska aluminium. sen ska du väll ha kvar bulkhead eller??

tog och utgick efter ett chassie som sen bygger om... men visst de går ju att bygga som du har tänkt, men kan bli tungt de där
 

Peppe90

Aktiv medlem
14 feb 2007
80
0
6
Norrbotten
Bygg ett rörrams chassi och ta en F framvagn. Kasta i en viper motor med pipor, såg en som hade gjort det. Sen kan du ju kasta på F boggie eller Crossfire boggie. Då får du en maskin!!!