Bra rostlösare

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
Läste i ett tidigare inlägg om en variator som inte gick få lös å kom då att tänka på att ja ska förmedla ett litet tipps.. Omegas rostlösare som brukar finnas på pump-sprejs flaska kan jag rekommendera! Höll länge på å sprutade 5-56 och wd-40 till ingen nytta, är de fråga om lite värre fastrostningar händer ju dock ingenting med dessa, omega däremot kryper in väldigt bra... fashinerande:) Tänkte att det kan hjälpa er som svär med blodiga knogar som jag själv gjort de allt för många gånger.. Hoppas inte detta ses som reklam nu för jag har inget sånt intresse ville bara ge ett bra tips..;)
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
Omegan fungerar kanonbra, inget snack om det. Vad som också äter rost ganska glupskt är en blandning av bromsolja och startgas, tro det eller ej...prova själva får ni se!
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Finns starkare grejer än så i mataffären än på järnhandeln. Stark ättika löser rost som bävrar äter träd om det får ligga några timmar
 

ergu

Aktiv medlem
5 dec 2005
58
0
1
Knivsta
Cocacola är inte heller så dumt kan jag tyvärr meddela. Ett par fastrostade kolvar släppte efter 24 timmars bearbetning med cocacola i cylinderloppen. Hemskt !
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Cocacola är inte heller så dumt kan jag tyvärr meddela. Ett par fastrostade kolvar släppte efter 24 timmars bearbetning med cocacola i cylinderloppen. Hemskt !
Vad är detta för galenskap! :mad: :mad:
Fördärva cola på detta viset! :mad:

Ahh! Min cola mage säger stopp och belägg! :D