DPM vad är det?

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
DPM (Digital Performance Management) - Justerar bränsle/luft blandningen efter temperatur och höjd (ö.h).
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Går det att eftermontera?
DPM är rotax egna och den kan man inte bara eftermontera som jag har förstått det. Därimot finns det andra eftermarknadsprodukter som fungerar på liknande sett. Tempaflow, Variflow och ATACC är exempel på dessa.
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
DPM är rotax egna och den kan man inte bara eftermontera som jag har förstått det. Därimot finns det andra eftermarknadsprodukter som fungerar på liknande sett. Tempaflow, Variflow och ATACC är exempel på dessa.

Åhå, åhå, lust att tipsa om någon återförsäljare till dessa?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag köpte en tempa flow förra året till min rev440 -04 direkt från tillverkaren http://www.holtzmaneng.com/, beställde två stycken samt luftfilter till dessa för 1800kr/st. inkl. frakt och tull. Det tog väl en 10-14dagar att få paketet då. Hade jag beställt idag hade jag valt en ATACC istället, även om den är dyrare. Eftersom man då slipper justera någonting alls förutom vid första injusteringen givetvis.
 

Hyper

Medlem
13 sept 2008
8
0
1
Umeå
Jag köpte en tempa flow förra året till min rev440 -04 direkt från tillverkaren http://www.holtzmaneng.com/, beställde två stycken samt luftfilter till dessa för 1800kr/st. inkl. frakt och tull. Det tog väl en 10-14dagar att få paketet då. Hade jag beställt idag hade jag valt en ATACC istället, även om den är dyrare. Eftersom man då slipper justera någonting alls förutom vid första injusteringen givetvis.
En Tempa Flow borde ju räcka då om man har en Digatron?
 
R

Robin

En Tempa Flow borde ju räcka då om man har en Digatron?
Borde räcka ja men för dom få extra slantarna ATACC kostar så hade jag alla dagar i veckan satsat på den eftersom den sköter allt automatiskt och funkar väldigt bra.
Har själv kört på Variflow, funkade bra men hade nu i efterhand valt atacc
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
En Tempa Flow borde ju räcka då om man har en Digatron?
Även fast du har en digatron så måste du justera tempaflowen efter höjden över havet. Kör man mest bara på samma höjd så är det inga problem men om man dagligen börjar långt ner för att sedan köra upp på högra höjd så måste man justera.
 

Nitroboost

Medlem
12 okt 2008
40
0
1
Exakt hur funkar DPM? min skoter surar ner sig välldigt lätt och jag har hört att det kan bero på den...