Får ej lös svänghjulet

Ranchn

Välkänd medlem
22 feb 2005
372
0
16
Holmsund / Hällnäs
På min AC ZR600 -98, får jag ej lös svänghjulet.
Det sitter som berget! Jag har en avdragare, men svänghjulet vil ej av...

Hur brukar ni göra?
 

MrSup

Välkänd medlem
dra skruven på avdragaren så den blir i princip stum men gör inte som på "mopedtiden" å kör in en skruvmejsel i svänghjulet å hålla imot med..håll imot på variatorn sen så klappa du till ett hårt slag med en hammare på centrumbulten på avdrager då släpper den nog!
 

NNN

Medlem
27 feb 2007
22
0
1
Ockelbo
vet du om de är bort taget nån gång? om de inte är de sen den va ny så är det limmat så då måste du värma och sen ta avdragaren.. lycka till
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
I helvete nån gång att du kör in en skruvmejsel genom svänghjulet. Finns inget bra som mothåll där inne, dock vet jag hur bra det går på puchen man har :)

Håll emot på variatorsidan med något rör tvärs genom variatorn. Helst någon tjock papp runt röret så det inte blir direktkontakt. Sen ska det bara vara att dra, eventuellt måste du ta till värme. passa dig för att hetta upp lindningarna iaf, om du nu inte ska linda om dom eller så.
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Om du gör en avdragare själv så fixar du ett mothåll på avdragaren kan fota och lägga ut en bild har själv gjort en till AC.
Mvh/
Bola.........
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Är det krysskil så kan du knacka försiktigt på motsatt sida mot kilen sen ta en avdragare och prova.
Vadå lim?
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Här är är dom, men jag har hade gjort 2st en när man tar isär samt en när man drar åt.
Den som man tar isär med kan du göra ett nyckelfäste på som mothåll, jag
hade inte gjort det för det behövdes inte.

Kom i håg att försänka bultändan (avdragaren) lite så att kulan sitter kvar, så att vevändan inte blir förstörd.
En kula kan ni ta från ett kasserat lager tex boggielager 6205.
Man bör inte hålla imot på variatorsidan det är inte bra för veven om det sitter hårt!

Limmat, har aldrig hänt om ni inte vet svara inte !!!!!!!!

http://www.pixbox.se/alb_show_id254673_page0.html

Mvh/
Bola............
 
Last edited: