Tabort pinnbultar i Cylinder

V-Max 600

Välkänd medlem
18 nov 2005
138
0
6
Jag ska lämna i en cylinder för reparation. Läste att man bör tabort pinnbultarna innan man skickar. Dom tar betalt om dom måste tabort dom.

Frågan är om det är vänstergäng på den del som går ner i cylindern? Tycker det verkar mest logiskt men vill vara på den säkra sidan.

Jag antar att dom sitter rätt hårt. Skall man värma cylindern när man lossar dom?

Räcker det med att man drar ihop 2 muttrar på den fria delen eller skall man ge sej på den ogängade med rörtång eller liknande?
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Hänger inte med tror jag.
Pinnbultarna sitter väl mer i motorbalken? sedan trär du på cylinder därmed kolv ovanpå. om vi nu menar rätt, råder jag dig att låta firman ta lös dem. Sitter så hårt att jag iallafall gav upp. (utan att riskera att förstöra något givetvis)
 

V-Max 600

Välkänd medlem
18 nov 2005
138
0
6
Jag ber att få hänvisa till frågorna jag ställde. Snälla, inga spekulationer om ditten och datten
 
Last edited:

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
å förlåt:) värm försiktigt så att inte cyllindern blir skev prova sedan att dra i hop 2 st muttrar och dra lös som vanligt moturs, bultarna är nog (förlåt antagande):rolleyes:
låsta med locktite eller liknande så värmer du så ska iallafall locktiten ge med sig ,jag avråder dig att använda rörtång om du inte tänker byta ut bultarna :D