UFO-brickor

Naddok

Medlem
17 mar 2006
22
0
1
Tavelsjö
Är det ngn som har erfarenhet av UFO-brickor? Funderar att sätta det på min Polaris Ultra Touring -97 för att få ner soppaförbrukningen, men funkar det verkligen? Är det något som man ska tänka på, eller är det bara att "plugga i" å köra? Skotern ska väl oxå bli rappare, stämmer det?
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
är det nån som prövat det? blir det verkligen sån skillnad?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
UFO brickor funkar. lite tjorv att bestycka men man får en hyffsad effektökning för lite pengar.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Verkar ju värt pengarna, kanske blir och köp och sätta på xlten så den går ännu billigare ;) och rappare :D
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
hmm, står ju nåt om att man måste vikta om variatorerna för att den övervarvar?
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
går också att göra egna av glasfiberspackel.. =) tror inte att det är så svårt heller, har aldrig gjort det själv men låter juh knappast som nå knepigt.. =)
 

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
35
Skellefteå
något med variatorn behöver du inte göra, den kommer inte varva någe mer bara accsa snabbare de gör ju att variatorn växlar tidigare osv:p
 

Bewra

Välkänd medlem
4 aug 2006
238
0
16
Piteå
bewra.hopto.org
Av glasfiberspackel?
Jag förstår inte, är det är liksom bara dit smetat i tomrummet under trotteln och jämnat efter kanten, hur ska det sitta fast?
Inte så kul om det lossnar.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
"Vad som behövdes var tyngre vikter samt en annan sekundärkam."

Måste man göra dom här sakerna?
Vad är en sekundärkam?
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Av glasfiberspackel?
Jag förstår inte, är det är liksom bara dit smetat i tomrummet under trotteln och jämnat efter kanten, hur ska det sitta fast?
Inte så kul om det lossnar.
japp! precis, fast man ska nog sätta fett eller nått annat så inte glasfiberspacklet fastnar i trotteln, sen vet jag inte riktigt hur man ska slipa spåren o vinklarna riktigt.. men kan juh inte vara så svårt och ta reda på. =p

jadu, hur sitter köpes ufo brickor? dom sitter säkert likadant som med min hemma gjorda gör, med en liten skruv som man skruvar fast i ufo brickan uppifrån trotteln, inte underifrån.
njaa vore inte så lyckat om den skulle svälja en bit glasfiberspackel, =p