TEMPA FLOW

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Liknande funktion som Ski-doos DPM-system, alltså den justerar automatiskt bränsleflödet beroende på hur varmt det är. Höjdjusteringen fixar man genom att skruva på en skruv på tempa flowen. Dessa kan monteras på alla skotrar som inte redan har någon form av kompensator. En annan modell är ATACC, den justerar både för temp och höjd över havet, fast den är dyrare. Jag hade en tempa flow på en rev 440 -04 säsongen 05/06. Men skulle jag köpa något liknande igen så hade jag valt den dyrare modellen ATACC för att slippa justera något överhuvudtaget förutom vid inkörningen förstås. Jag beställde min direkt från tillverkaren http://www.holtzmaneng.com/ och betalade ca 1800-1900kr inkl. frakt, tull och moms.
 
J

JagLuktarGott

Liknande funktion som Ski-doos DPM-system, alltså den justerar automatiskt bränsleflödet beroende på hur varmt det är. Höjdjusteringen fixar man genom att skruva på en skruv på tempa flowen. Dessa kan monteras på alla skotrar som inte redan har någon form av kompensator. En annan modell är ATACC, den justerar både för temp och höjd över havet, fast den är dyrare. Jag hade en tempa flow på en rev 440 -04 säsongen 05/06. Men skulle jag köpa något liknande igen så hade jag valt den dyrare modellen ATACC för att slippa justera något överhuvudtaget förutom vid inkörningen förstås. Jag beställde min direkt från tillverkaren http://www.holtzmaneng.com/ och betalade ca 1800-1900kr inkl. frakt, tull och moms.
Och den funkade bra eller? går det fort att ställa in motorn så den går rätt och sådär? så man slipper hålla på bestycka in maskinen? Min 440 behöver ett kolvbyte samt nedbestyckning efter jag har kört in kolvarna, är detta lämpligt då? så man kan ställa den så den går någorlunda fett föst, sen när dom är inkörd så "bestyckar man ner" med hjälp av TEMPA FLOW'en?

:rolleyes:
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Och den funkade bra eller? går det fort att ställa in motorn så den går rätt och sådär? så man slipper hålla på bestycka in maskinen? Min 440 behöver ett kolvbyte samt nedbestyckning efter jag har kört in kolvarna, är detta lämpligt då? så man kan ställa den så den går någorlunda fett föst, sen när dom är inkörd så "bestyckar man ner" med hjälp av TEMPA FLOW'en?

:rolleyes:
Ja den fungerade bra och ja du kan justera den på det viset du vill. Man använder bara en spårmejsel för att justera den. Fast det är ju inte bara att montera och tro att allt blir perfekt direkt. Man justerar in den så man får en bra grundbestyckning, så kör in kolvarna en liten stund först innan du ordnar med tempa flowen eftersom du behöver använda hela motorregistret inkl. en del fullgasrepor för att veta att den är OK.
 

mxz_fluffy

Välkänd medlem
4 apr 2007
172
0
6
östersund
Liknande funktion som Ski-doos DPM-system, alltså den justerar automatiskt bränsleflödet beroende på hur varmt det är. Höjdjusteringen fixar man genom att skruva på en skruv på tempa flowen. Dessa kan monteras på alla skotrar som inte redan har någon form av kompensator. En annan modell är ATACC, den justerar både för temp och höjd över havet, fast den är dyrare. Jag hade en tempa flow på en rev 440 -04 säsongen 05/06. Men skulle jag köpa något liknande igen så hade jag valt den dyrare modellen ATACC för att slippa justera något överhuvudtaget förutom vid inkörningen förstås. Jag beställde min direkt från tillverkaren http://www.holtzmaneng.com/ och betalade ca 1800-1900kr inkl. frakt, tull och moms.

fick du med alla slangar och kopplingar också? va de svårt att ställa in den?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
fick du med alla slangar och kopplingar också? va de svårt att ställa in den?
Allt ingår, fast jag köpte till ett par backventiler och ett litet filter, fast oftast behöver man inte dessa delar.
Det är lite pyssel att få till det bra men det beror också på hur kinkig man är, och hur orolig man är för att det ska gå fel.
Jag körde med 340main, 25 i lågfart, nålen i mittläget, det fungerade bra för mig, körde från -15 - +20 grader.