Handtagsvärmare!

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Jag funderar på att sätta ett crosstyre på skotern. Men hur ska jag göra med handtagsvärmarna, enklast är väl att köpa nya kan jag tro. Är det svårt att montera dom?
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Nej det är inte svårt.
Det brukar följa med instruktioner om hur man kopplar in.
Det finns två olika varianter på värmare.
Dels en själhäftande foliemodell eller handtagsgummin med inbyggda värmeslingor.
Foliemodellen har lim på baksidan.
Brukar linda ett varv med vävtejp utanpå så att den sitter fast ordentligt medan man trär på nya handtagsgummin.
Gummina är lite bökigare att få på.
Det går att smörja med tvålvatten eller hårspray, men då får man vara snabb för den torkar fort.
Ren bensin fungerar åxå att smörja med, men använd bara jättelite. :D

Glömde skriva att det bästa sättet att trä på gummina, är att blåsa in tryckluft i mellan handtaget o gummit när du trär på. :D
 
Last edited:

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Är de allt eller inget som gäller på dom värmarna så blir dom nog förvarma istället..brukar oftast vara så iaf :p
 

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Hade samma problem då jag skulle byta till fatbar på F6:an men istället för att köpa nya värmare så kan du bara ta bort originalhandtagen med tryckluft och flytta över värmarna till det nya styret, går mycket smidigare än vad de flesta säger!

För att undvika att värmarna klibbar ihop sig och går sönder så kan du bara rulla upp dom på nåt då du ska flytta över dom, t.ex. en kvastkäpp eller nåt =)

Blir en jäkla massa besvärligare att köpa och montera nya billiga värmare som dessutom funkar dåligt.
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Handtagsvärmare!

Hade samma problem då jag skulle byta till fatbar på F6:an men istället för att köpa nya värmare så kan du bara ta bort originalhandtagen med tryckluft och flytta över värmarna till det nya styret, går mycket smidigare än vad de flesta säger!

För att undvika att värmarna klibbar ihop sig och går sönder så kan du bara rulla upp dom på nåt då du ska flytta över dom, t.ex. en kvastkäpp eller nåt =)

Blir en jäkla massa besvärligare att köpa och montera nya billiga värmare som dessutom funkar dåligt.
du kan även ta en värme pistol och värma på handtagen ordentligt, ta på dig ett par handskar och dra bort handtagen bara, så sitter värmarna fast inne i handtaget ,iaf på rev och revo är det så, sen trär du bara på dom på det nya styret =) så gjorde jag och det var skitlätt, eller med tryckluft =)