Byta till Fatbar.?

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
Hej!

Tänkte att jag skulle köpa ett fatbar styre till min Rev 550 -07a. Men hur blir det då me Hantagen och värmarna?? Är det bara att kränga av dom å sen på de andra?? Sitter inte dom som berg??

Eller är jag tvungen att köpa nya hantag och värmare till Fatbarstyret.?

MvH / icke duktig mekaniker.;)
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
du behöver inte byta, du tar en värmepistol och värmer på handtagen ordentligt, dom ska ju dock inte smälta bort så, men du värmer lagomt, sen drar du bara av handtagen, i handtaget sitter då handtagsvärmarna och sen byter du styre och styrhöjare eller vad du nu skulle sätta, men se till att du har handskar på dig och du får ta i lite när du drar men brorsans rev 550 så släppte dom relativt rätt, sen äre bara att sätta tillbaka dom på det nya styret, om du ska stoppa fatbar tror jag att du måste byta styrhöjare osv, men det kanske du har koll på ^^, det fungerar också med tryckluft att ta bort och sätta dit med, sätt helst handtagen på en käpp eller nått undertiden så blire lättare sen å stoppa dit, så gjorde vi iaf =) haha nån får väl rätta mig =)
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Hej, nu väcker jag en gammal tråd. Men går det att ta av handtagen på min f5:a med värmare för att sätta på fatbarstyret? Kan man som; Polarisiq, säger: Värma sen bara dra av och på fatbarstyret?:hmmmm2:
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
ska funka, fixade de på polarens ski-doo -07.. bytte från org. till fat.. fällde in alla sladdar så inget syns också =)
Okej, ingen som testat på firecaten? det kanske är annorlunda på dom, vad vet jag. Känns lite onödigt att köpa nya värmare och handtag då det är nog dyrt med, styre+fästen+pad. :rolleyes: