Kedjehusoljor

R

Robin

vanlig växelådsolja till bla bilar osv.

Sålänge oljan inte skummar så ska de funka med i prinsip vilken som helst, varför just den inte får skumma har jag inte helt 100% koll på.

kostar typ 70spänn för 1L gämfört med Åf som vill ha närmare 400kr för sk "märkes olja"
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
Red Line Shockproof Lightweight olja. Top af the line. 180:-spänn litern typ, men de går bara i 3dl typ så de räcker till 3byten


från www.redlineoil.se

ShockProof" Gear Oil - används till extremt hårt belastade trasmissioner både växellådor och slutväxlar. Kan även användas till transmissioner med missljud som härstammar från skadade kuggar. Finns i tre vikositeter: SuperLight, LightWeight och Heavy.
 

XCR670

Välkänd medlem
28 okt 2007
134
0
6
Vindeln
Jag har även funderat lite över att he ner vinkelväxel olja för "diff" bakaxlar... fast Valovlines växellådsolja torde väl funka jääävligt bra då man kan få de gratis :D
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
jag kör på OK's helsyntetiska transmissionsolja, funkar fint. Har själv fått tipset från flera håll att så länge det är en helsyntetisk transmissionsolja så spelar märket mindre roll...
 

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
kendall 20w50 racing motorolja har jag kört med i vintras.. (det va den olja jag hadde hemma) inte ett märke på vare sig kedja eller drev... ca. 150 mil så jag fortsätter nog med den..