reeds ej väsentligt??

silverdahl

Välkänd medlem
13 jun 2006
138
0
6
Brunflo
Jag pratade med en på Bengans motor ang. reeds till en F7 - 04. Man vill ju höra hur mycket det gör i motorkaraktären. Till svar fick jag höra att det var bortkastade pengar eftersom t.ex. Vforce reeds3 bara gör någon nytta på lägre varven... och när du kör F7 ligger du på 5-6-7000 varv... Då spelar inte reeds´en någon roll längre...... = Bortkastade pengar, om man inte vill just ha den effektökningen innan ingreppsvarvet...


Hur ska man tolka det?
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
bengans har väl inte alltid varit så värst seriösa ,en polare skickade in en cylle o fick tillbaks en annan,sedan har de ju talat om för folk att speedwerks inte vet vad de pysslar med,
detta vet jag för det var min mod 600 de svamlade om :cool:

men visst kan de ha en poäng i detta fallet en grej räcker sällan det är helheten som gör det dvs reeds variatorer pipa etc
 
Last edited:

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
boyesen power reeds ger på hela registret
men de e inte mycket
så de ger mest på en maskin som har gått långt där bladen har börgat att tappa spänsten
eller om man har en gammal maskin som har plåt blad
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Strunta i Reeds, lämna in den till nån som kan Arctic. Låt de bromsa och mäta bsfc, sen så blueprintar man cylinder topp och bränsle samt monterar ett Y-rör ger din maskin minst 140hk för relativt lite pengar. ´Vill man ha mer så rekomenderar jag en bra singelpipa.
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
undrar varför i princip alla team i usa kör med v force 3 reeds i pro open :rolleyes:det kostar pengar men det fungerar bevisligen

För att de e sponsrade samt att där räknas varenda lite hk man kan få som ett tillskott å lättare vinna tävlingar...vad bengans säkert försökte förklara e att de e dyyyra hk för pengarna..det finns dessutom MKT bättre ställen o sätta de surt förvärvae slantarna,variator kit o fin justering av din motor e startpunkt ett!

lycka till
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
För att de e sponsrade samt att där räknas varenda lite hk man kan få som ett tillskott å lättare vinna tävlingar...vad bengans säkert försökte förklara e att de e dyyyra hk för pengarna..det finns dessutom MKT bättre ställen o sätta de surt förvärvae slantarna,variator kit o fin justering av din motor e startpunkt ett!

lycka till
vad skrev jag då :confused:

det kostar pengar men det fungerar bevisligen.
visst kan de ha en poäng i detta fallet en grej räcker sällan det är helheten som gör det dvs reeds variatorer pipa etc.
 

Skotta_Snö

Välkänd medlem
27 feb 2007
142
0
6
Umeå
boyesen power reeds ger på hela registret
men de e inte mycket
så de ger mest på en maskin som har gått långt där bladen har börgat att tappa spänsten
eller om man har en gammal maskin som har plåt blad
hmm jag kör en vmax 500 XT -98.. skulle det kunna va värt att lägga pengar på boyesen reeds till den? 895kr tror jag ett kit gick på.. eller är det pengar i sjön mer eller mindre?
har ingen aning om vad det sitter för blad i den nu och i vilken form dom är..

edit: det jag lurar på är reedspacers, inte korgarna..
 
Last edited:

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
min erfarenhet är att reeds är bland det sista man ska lägga pengar på speciellt till en f7:a , för det 1:a håller std reeedsen överlägset bättre än både boyesen radvalves och v-foorce (istället för tvärt om som andra märken) och prestandaökningen är liten om det är ngn alls