BW Styhöjare

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Nu är det dax för mig att beställa en styrhöjjare...

Jag är 184 cm lång och undrar ifall inte 4" blir lite väl lite höjd?
Någon som kan rekommendera några mått?

http://www.bworks.se/produkter.html - En sån är jag dyngtagg på...
Hur många tror att dom kommer att hålla vad de lovar och inte bara rappla?

Dom skrev att de snart släpper en högre som jag antar kommer att gå från 10 - 15 cm.

Någon som har erfarenheter från ställbara styrhöjare i höjd?
 

Lynx_mies

Välkänd medlem
27 nov 2006
118
0
6
Junis
jag har en liknande höjjare, väldigt bra när man kan ställa fram styret, å den ställer sej inte av sej själv...
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Varför inte bara köpa tex en FLY styrhöjare? Dom är mycket billigare men ej ställbara.

Ca 4,5,6" är lagomt högt
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Varför inte bara köpa tex en FLY styrhöjare? Dom är mycket billigare men ej ställbara.

Ca 4,5,6" är lagomt högt
Sluta svammla och smutsa ner alla trådar!:mad:

En fly styrhöjare kostar mer än den från baboon workshop!
Jag tror nog dom vet vad dom håller på med när dom gör sådana höjare, sen hur högt du ska ha beror ju helt på vad för nån skoter du har samt om du ska byta till ett högre eller lägre styre..

Men själv kan jag rekommendera styrhöjarna från pepeformance.se! Mkt clenare look om det är en "fast justerbarhöjare", alltså en som inte kan justeras i höjd..

Ta lös ditt styre och mät ungefär hur högt du vill ha styret så vet du sen vad du ska köpa:)

Lycka till!

Edit: Störreskillnad i verkligheten på 4"(10,16cm),5"(12,7cm) och 6"(15,24cm) styrhöjare, till och med en 2tummare kan göra stor skillnad!
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Tack för ett bra svar :)

jo, jag har en 2" nu och den gör faktist skilnad!

Tyvär så vet jag att gaswiren är för kort så de ska beställas det med, men det som jag är osäker på är bromsslangen och el-kablarna... Någon som vet hur det ser ut på en lynx (500) -03? Hur långt kan man höja innan bromsslang och elkablar måste bytas/jobbas med?