Vilken skoter ska jag köpa!!!

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Hej.

Har svårt att bestämma mej för vilken skoter jag ska satsa på :hmmmm2:
Velar mellan Lynx rave -02, F6 alt F7 eller polaris proxr

Någon som har bra råd att ge ang. dessa skotrar.

Mvh jocke
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
isåfall är arcticen eller pollen mest driftsäker.

f6orna ligger ju väldigt bra i kurs och lynx har serie3motorn som har sina sjukdommar.

polaris har ju aldrig varit kända för att hålla.
men nu har ju pro xren nyare vesportarna som är väldigt bra.

dock ovanligt med stora problem med arcticarna.f7 -03 har väll gått sönder i enstaka fall.

skulle plocka bort raven pga motor och tråkigt chassie jämfört med dom andra två
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Håller fullt med föregående talare, Dock inget fel på lynxen en mkt rolig å potent maskin men motorn är inte den starka sidan mkt problem med dom.
Jag hade valt polarisen utan tvekan eftersom det är den mest stryktåliga av maskinerna du tittat på.
 

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
Arctics motor är diftsäkra sen har dom problem med chassi att det är vekt
f6 är en bra skoter för pengarna 03-05 f7 också om du tittar på f7 så kolla efter sprickor i främre chassit
rotax serie3 eller va dom heter har haft värre problem än många andra motorer
hos min närmsta åf för arctic så bytte dom in en dom körde den över en väg och gavfullt och vevstaken komme ut genom blocket så lynx och skidoo skulle inte då jag välja
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Arctics motor är diftsäkra sen har dom problem med chassi att det är vekt
f6 är en bra skoter för pengarna 03-05 f7 också om du tittar på f7 så kolla efter sprickor i främre chassit
rotax serie3 eller va dom heter har haft värre problem än många andra motorer
hos min närmsta åf för arctic så bytte dom in en dom körde den över en väg och gavfullt och vevstaken komme ut genom blocket så lynx och skidoo skulle inte då jag välja
"- Okej, jamen jag såg EN arctic som körde in i ett träd därför är det dåligt", de är typ samma sak som du skriver:stupid: de måste juh vara fler som krånglar av samma modell för att de ska anses som ej driftsäkert.:argh:
 
R

Robin

"- Okej, jamen jag såg EN arctic som körde in i ett träd därför är det dåligt", de är typ samma sak som du skriver:stupid: de måste juh vara fler som krånglar av samma modell för att de ska anses som ej driftsäkert.:argh:
Större motoralternativen i rotax III serien har kända fel på sina motorer, så jag hade inte satsat på en mxz 800 -01.

Ac F7 -04 och frammåt eller Pro XR 800 hade jag satsat på.
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Jag skulle definitivt ha satsat mina pengar på en Firecat. :D
Dels annat för att jag prioriterar en lätt skoter...
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
inte a-c, svagt chassie som tusan, pro xen skulle jag lätt ha lagt mina pengar på, grymt chassie och säker motor
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har hittat 2intressanta skotrar... Skidoo MXZ 800X-01 och en Lynx Enduro 700SP-02...båda gräver lika djupt hål i börsen. Men vilken är mest prisvärd??