enduro sport -05

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
48
Umeå - Yttersjö
har smällt min framvagn lite (en a-arm har vridit sig bakåt)
hursomhelst så har jag en framvagn från en 440 o undrar bara vad som händer om jag monterar fast en sån på maskinen när den saknar krängningshämmare + att det är nåt fäste på a-armen som jag inte fattar riktigt vad det ska va till?

hur kommer den o uppföra sig på leden tex?

varför sitter det inte det på 440?? (krängningshämmare)

vore tacksam om nån kunnig kan svara? :D

mvh
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
verkar ju som du skrivit svaret själv? du skriver ju en massa saker som du säger är inte samma som på 600.... alltså så kanske det inte går
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Det passar nog ganska bra, blir mycket skönare svängradie med den framvagnen. Varför inte 440 använder sig av krängningskammare är ju för att dom är byggda för crossåkning, krängningskammarens uppgift är väl mig veterligen att det inte ska vara lika spårkänsligt på spårig led m.m. Tog själv bort krängningskammaren på min f.d skoter (Edge 800 -03) Mycket skönare i lössnön!
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
48
Umeå - Yttersjö
jo , den får ju en mer individuell fjädring men samtidigt blir den ju mer "vinglig" men det kan ju va skönt iofs? den sitter där nu iaf så det lär väl visa sig hur det blir :D

btw så sitter det visst en krängningshämmare på 440 men den är annars konstruerad bara