Rensat luftburken

henke_

Välkänd medlem
8 jan 2006
102
0
6
skogen
tjena!

Har tagit bort trattarna och skumfiltret som sitter runt trattarna i luftburken , men jag undrar ifall man ska ta bort hela plattan som trattarna sitter i?

polaris pro x2 800


mvh
 

henke_

Välkänd medlem
8 jan 2006
102
0
6
skogen
Den får ett helt annat luftflöde utan dessa trattar, till fördel i de flesta fall, iaf på min...
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Vet du det eller tror du det?

Håll koll på bestyckningen så den inte går magert efter att du rensat burken.
 

henke_

Välkänd medlem
8 jan 2006
102
0
6
skogen
Nja jag vill jag nästan tro på de, kikat runt på lite olika sidor och hittat många som har gjort de. På nästan alla bänkningspapper från Pf-racing står det gutted airbox, visserligen på väldigt trimmade maskiner. Men jag har då iaf provat. Inga nackdelar än så länge, svarar lite bättre på gasen och ett annat insugningsljud kommer.

Joda håller alltid koll på betyckningen.:)

mvh
 

henke_

Välkänd medlem
8 jan 2006
102
0
6
skogen
Och sen kommer snöskärningen som ett brev på posten vid puderåka...
Möter heller inte något hinder för snökristallerna att åka igenom trattarna, finns inget skummgummi i luftvägarna. Enda skumgummit som finns i luftburken är det som håller trattarna på plats på själva plattan.
Så jag tycker att det ska inte spela någon större roll.

Men jag får sätta tillbaka allt så fort vi får någon pudersnö att köra i så är jag på den säkra sidan=)
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Rensa allt samt såga av tratten på undersidan av luftburken. Sköskärning tror jag inte ett dugg på, har kört alla mina skotrar med rensad burk. Filtrerna sitter inte i burken, de sitter i huven.
 

henke_

Välkänd medlem
8 jan 2006
102
0
6
skogen
Rensa allt samt såga av tratten på undersidan av luftburken. Sköskärning tror jag inte ett dugg på, har kört alla mina skotrar med rensad burk. Filtrerna sitter inte i burken, de sitter i huven.
Jo precis, tack för svar =)