höger handtagsvärmare, dålig värme..

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Hej. Min högra handtagsvärmare värmer dåligt. Måste jag byta den, eller går det "laga" på något vis?
 

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
Att den värmer dåligt har jag svårt att förstå, oftast är det så att den fungerar eller så fungerar den inte.
Om den inte värmer lika mycket som den vänstra så kan du börja med att kolla så att ingen har fifflat med elen, så att den bara går på halv effekt osv. Skulle allting vara i sin ordning så måste någon ha bytt ut värmeslingan mot ett annat med lägre effekt(Watt). Går givetvis att mäta resistansen genom slingan för att säkerställa att de fungerar och att värmeelementen är likadana på båda sidorna.
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Tack, ska genast gå ut och kolla det!

EDIT: Hur ska man kunna mäta enbart det högra handtaget, när båda går på samma lina?
 
Last edited:

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Jag köpte en skoter som hade en orginalvärmare med 2 slingor och en piratvärmare som bara hade en slinga. var alltid olika värme med dessa. De måste vara lika om det ska funka ordentligt.
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Idag när jag skulle trä på mina nya hooks, så fick jag se massa kablar inne i styret/röret. Jag som trodde att slingorna satt utanpå styret, och under handtagen?
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Det var vid styrhöjaren som en kabel hade nöts sönder. Tog fram lödkolven, det fixade biffen. Hoppas den funkar, ska ut och testa i helgen.