Hur får jag bort boggiehjulen längst bak??

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Som topic lyder, sitter ju 3 hjul längst bak, alla dessa lager är slut, men jag får inte bort hjulen!!

MVH / Andreas
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Dom brukar kunna sitta rätt bra, men använd lite milt våld så ordnar det sig :)

(Jag antar att du har skruvat ur bultarna...)
 

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Hehe! Ja bultarna är släppt, boggien har jag löst uppe på en arbetsbänk! Jaha så det ska gå med våld då? Testa med en planka mot hjulet och slog med hammaren i andra ändan, men gick inte ??
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Det var konstigt dom satt som fan... testa ge han en dusch av 5-56 på axeln inifrån å se om de går bättre.. jag kommer ihåg sist ja tog bort dom satt mina hjul på Summit 600an som fan men de gick efter lite våld.. dock så är de ju inget jag rekommenderar =)
 

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
hehe, okej! Få ge på med lite 5-56! Nu när jag ser din nuna här bredvid så kom jag på att det var du som ville veta vad som stod på lappen på slp skidorna? Om jag kommer ihåg ska jag ta ett close up foto på lappen och lägga in! OM jag kommer ihåg : )
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
hehe, okej! Få ge på med lite 5-56! Nu när jag ser din nuna här bredvid så kom jag på att det var du som ville veta vad som stod på lappen på slp skidorna? Om jag kommer ihåg ska jag ta ett close up foto på lappen och lägga in! OM jag kommer ihåg : )
Det där med SLP PP är ingen fara nu! Jag har köpt nu så ja kunde själv läsa :D
 

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
fick använda en press för att få lös mina lager från vändhjulsaxeln.. small gode kraftigt, men lös kom dom!:)
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
På min satt dom då som bara f*n! Eftersom jag inte har någon press så fick det bli
slägga och ganska många svordomar. Det funkade...
Men press är det bästa om du vill få lös dem på ett skonsamt sätt.
 

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Fixade det idag! Tog 5-56 och en hammare, gick till slut! Kan ni tänka er, av alla hjul i boggien så var ett lager helt : )

MVH / Andreas