Rave Nduro 600 -06 - vilket chassi?

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Som rubriken lyder, vad heter chassit som Lynx Rave Nduro 600 -06 har? En kompis vill byta ruta och tydligen avgör chassit vilken ruta som passar.
 

Pilatus

Medlem
6 nov 2009
12
0
1
Västerbotten
Tack, 2stroke.

Någon på forumet som vet var jag kan få tag i lite roligare ruta än den "touringruta" som sitter original på en Nduro 600 -06
Har kollat runt lite men kan inte hitta något större utbud el. något alls till denna modell.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
OT

Tack, 2stroke.

Var kan jag få tag i lite roligare ruta än den "touringruta" som sitter original på en X-Trim 600 ( 2006 ) ?
Har kollat runt lite men kan inte hitta något större utbud el. något alls till denna modell.
Renodlade eftermarknads/"pirat" grejer till LYNX finns i princip överhuvudtaget inte.

Mig veterligen finns bara en original höjd/storlek på rutan till denna modell.

Dock så kan du med lite modifikation montera den sk. 440/RE rutan om du även byter konsolen under rutan/styret.
Då får du även typ delad lykta fram på köpet.
De rutorna finns i 4 olika modeller ( har jag för mig :hmmmm: ).



.
 

Pilatus

Medlem
6 nov 2009
12
0
1
Västerbotten
Tack för förslaget, det ger mig något att fundera på :hmmmm2:
Jag får hålla utkik efter en Re som skall skrotas.

Förstår inte hur de tänkte när de designade rutan till N-duro
Funktionell, visst.
Snygg, nej!
 
12 jul 2007
46
0
1
RE rutan passar utan större problem har själv haft en på min förra skoter det va en RC - 06a behövde bara göra nya hål där rutan ska gå ner i "konsolplasten" hur enkelt som helst och det blir inte förstört om man ska byta tebax till orginal rutan!
blir riktigt snyggt med RE ruta!!
 

Pilatus

Medlem
6 nov 2009
12
0
1
Västerbotten
Tack för förslaget, det blir att prova :)

Några flingor till så är det dags att ta ut den på säsongspremier & det blir utan originalrutan...:D
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
RE rutan passar utan större problem har själv haft en på min förra skoter det va en RC - 06a behövde bara göra nya hål där rutan ska gå ner i "konsolplasten" hur enkelt som helst och det blir inte förstört om man ska byta tebax till orginal rutan!
blir riktigt snyggt med RE ruta!!
Men har En RC -06 samma toppkåpa/lykta som en enduro ?

Enduro/X-trim 05-06 har ju en lykta utan delare. Medan Rc påminner ju redan om Rev/Re igenom att den har lyktdelare och annan toppkåpa....

EDIT*
Jag såg nu att Rave N-duro och RC har likadan plast... Glöm att jag sa något ;)
 

Pilatus

Medlem
6 nov 2009
12
0
1
Västerbotten
Så här blev det med Re-Ruta

1 nytt centrumhål i konsolen för 3.e skruven i Re-rutan (2 i original rutan), nya hål "fräst" på sidan av konsolen (med borr) för rutans 2 flänsar.

Kostnad:
Ruta beg. 600kr
Skruvsats 143kr

Tid: 1,5 tim.

Före & efter bilder

Resultat: snyggare
 

Attachments

audi4ever

Medlem
29 dec 2009
16
0
1
42
Skellefteå
www.garaget.org
"Snor" denna tråd lite om det går bra för lite frågor.

har just köpt mig en Rave n-duro. och är en ju en underbar skoter med 44mm matta på.

men jag fattar inte vars x-tra remmen ska vara? Enda stället jag kan tänka mig är att man ska lägga den under huven på plasten där!! Annars vet jag inte vars den ska vara.

och rutan min kommer bytas till en liknande som du Pilatus har bytt till... vart otroligt mycke snyggare. :)
Det var från en Lynx rave RC 600 -06 du tog från?


var och kollade på den lokala ÅF för Lynx och det fanns 2 olika varianter på N-duro modellen. Original och låg. nackdelen var bara att det ej stog hur hög den låga var och man fick ej lämna tillbaka den om det vart fel. och den gick på 1400:- ny så var inte så sugen på att betala det för att sen inse att det inte är så stor skillnad :/
 

Smek en ren

Aktiv medlem
12 nov 2010
62
0
6
Övertorneå
Hade samma problem dock till enduro sdi -05... hittade ingen ruta så tog och skar ut en själv.
Dåliga bilder men antar att det är bättre än inget, får ta nya när det inte är -30


Någon som något tips vad jag kan göra för att snygga till det vid styret?