Rave 800 bludder

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
hej, raven'n bluddar till ibland när man trycker mer gas och det börjar gå lite fortare.
vad kan det bero på ?
någon högfartsmunstycke som är dåligt eller skitig förgasare ?

förslag gärna :(
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
gör fullgasrepor på 30sek ungefär.sen nyper du bromsen och fimpar motorn och kikar stiften..
blöddrar den eller blir de mer ett bööööööö ljud?.. tänkte ifall dina avgasportar är igensatta som gillar dem att gå dåligt på högre varv...testa rengöra dessa..
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Han har haft ut motorn och lämnat den till PFracing i sommar för att renovera den så tror dom är tvättade ;)

Var den helt varm då den bluddra?
Sen får du tänka på att det är varmt ute så den kan gå fett just nu.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Avgasportarna är nyligen rengjorda, kanske är värmen, eller dåliga stift, eller skitig förgasare eller kanske bajs i filtret.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
tvivlar på skitiga förgasare..om de är smuts i förgasarn borde den ju tekniskt sett få mindre soppa och inte mer?..vilket inte ger blödder utan tvärt om....

tror då att de är för varmt och den är jääävligt fett bestyckad... vänta tills de blir nån grad kallt ute så värmer du upp den ordentligt och sen far du å köra lite...äre inte bättre..kika stiften.är dom svart/blöta så sänk bestyckningen
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
har plockat isär förgasarana och rengjort dom iallfall nu och bytt bränslefilter och tömt tanken och stoppa i fräsch soppa.
men låter konstigt att den ska gå dåligt när det är varmt ute för körde i sommras på vatten och den gick hur bra som helst.
kan det göra med att jag har satt boysenreeds på den kan det påverka bestyckningen ?
 

Swapped

Välkänd medlem
4 nov 2009
180
38
28
Svar ja.

Bestycka upp lågfart till 20.

På toppen har jag inte hunnit prova ännu, väntar på snö så jag kan dra riktiga fullgasrepor.

Dom korta fullgasrepor jag testat har den gått kanon.

Pratat med Glansgarden om detta och det krävs en ombestyckning för att dom ska gå 100% med boyesen reeds.

Dom rekomenderade även 20 på lågfart. :hello: