Revo 600-05

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
Hej jag tänkte om någon vet/eller har varit med om att skotern bara stannat och inte startat sen har bensin, jag börjar bli lite lur på soppa pumpen ?

Så tänkte jag om någon vet om nån sida där dom säljer bossdynor till lynx ?

Tacksam för svar
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Har du gnista på bägge stiften?
Har du komp?
Är stiften torra eller blöta?

Jag tror inte att det säljs Bossdynor till Lynx. Möjligtvis att du kan smacka på en från en Ski-doo och få det att passa ok men Lynx säljs ju inte i Usa/Canada så...
 

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
Har du gnista på bägge stiften?
Har du komp?
Är stiften torra eller blöta?

Jag tror inte att det säljs Bossdynor till Lynx. Möjligtvis att du kan smacka på en från en Ski-doo och få det att passa ok men Lynx säljs ju inte i Usa/Canada så...
Har gnista på båda stiften och komp. Men vet ej vad felet är :(
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Vad visar kompmätaren, provat byta stift och är stiften dina blöta eller torra?
 

Bergman1122

Medlem
2 dec 2009
8
0
1
hade precis samma problem på min skoter nu när jag skulle starta den efter sommarförvarningen, å det visade sig vara slangen som suger bensin från tanken som hade lostnat! alltså den som går ner i tanken, kolla upp om de är de !
 

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
hade precis samma problem på min skoter nu när jag skulle starta den efter sommarförvarningen, å det visade sig vara slangen som suger bensin från tanken som hade lostnat! alltså den som går ner i tanken, kolla upp om de är de !
Har kollat det kolla även om filtret hade stockat igen men de kom bränsle till slangen nere vid pumpen, är lur på att det är vacumslangen som ligger i kläm någonstanns.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Vaccumslangen går ju från blocket till pumpen, en sträcka på typ 20 cm...

Ta lös en slang till en av gasarna och dra i startsnöret, kommer det soppa så behöver du inte bråka om pumpen mer.

Kommer det inte soppa så är antingen pumpen kaputt (som du misstänker) eller så är det något med vaccumtrycket.

Startar den om du häller ner soppa i tändstiftshålen ?
 

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
Vaccumslangen går ju från blocket till pumpen, en sträcka på typ 20 cm...

Ta lös en slang till en av gasarna och dra i startsnöret, kommer det soppa så behöver du inte bråka om pumpen mer.

Kommer det inte soppa så är antingen pumpen kaputt (som du misstänker) eller så är det något med vaccumtrycket.

Startar den om du häller ner soppa i tändstiftshålen ?
Jajjemen den startar om ja häller soppa i tändstiften det kommer bränsle nu när jag har bytt pump håller på plocka i hop den blir klar i kväll :) jag meddelar om den fungerar hoppas på det.
 

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
hade precis samma problem på min skoter nu när jag skulle starta den efter sommarförvarningen, å det visade sig vara slangen som suger bensin från tanken som hade lostnat! alltså den som går ner i tanken, kolla upp om de är de !
Det var slangen men min var sprucken den hade inte lossnat :)