Lynx rave 440-06 info. kolvar? Bränsleförbrukning?

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
Hej skulle vilja få veta mer om denna motor (inte skoter bara motor):).

Lite info om den. hur den är motormässigt. Rasar kanske för ofta eller nå sånt och bränsle förbrukning.

Och vart man kan köpa några billiga kolvar till den. och efter hur länge brukar man byta kolvar på en sån 440. Har hört att de va efter 500 mil.

Tacksam för hjälp! :bigsmile:

den här skotern de handlar om

http://www.*******.se/gavleborg/Lynx_440_Racing__04_24887406.htm?ca=4&w=2
 
Last edited:

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
och så har hört att man ska ha dubbla kolvringssats då hålls kolvar längre är det sant elle inte?

Igen Tacksam för svar ! =D
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Kolvar till 440in är pissbilligt på duells, Kolv inkl kolvbult, knaster och ring 570kr art.nr 89-0779(rev 440) endast kolvringen annars kostar 80 spänn nånting, kolvarna tar inte så mycket stryk om man kör med insidan av skallen istället för tummen.
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
kör en -07 och den fungerar kanon! Köpte den i påskas och körde ca 2 veckor innan snön försvann och under den korta tiden fungerade allt klockrent!
Bränsleförbrukningen har jag faktiskt ingen koll på men nog drar den endel om man vill :)
Underbart klipp i motor.

Har köpt Atacc som jag ska koppla in nu innan säsongen börjar och förhoppningsvis så går den ännu bättre då.
 

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
tro mig, men jag tvivlar på att en 440 är rätt maskin för dig när en av dina första funderingar är vad det tar per mil. köper man en 440 så bryr man sig inte om bränslebrukningen, man vet vad det är för skoter och vad den skall användas till. dessa köpare brukar också vara duktiga mekaniker då de kräver lite mer omsorg och inställningar för att gå bra, bestycking, variatortuning osv. dom är inte byggda för att gå felfritt i flera hundra mil. det är en crossmaskin och får betraktas där efter. punkt.
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
tro mig, men jag tvivlar på att en 440 är rätt maskin för dig när en av dina första funderingar är vad det tar per mil. köper man en 440 så bryr man sig inte om bränslebrukningen, man vet vad det är för skoter och vad den skall användas till. dessa köpare brukar också vara duktiga mekaniker då de kräver lite mer omsorg och inställningar för att gå bra, bestycking, variatortuning osv. dom är inte byggda för att gå felfritt i flera hundra mil. det är en crossmaskin och får betraktas där efter. punkt.
Helt rätt, men de är riktigt roliga skotrar om man håller efter dom!