Ranger Mountain 800 -04

Wallis

Medlem
29 nov 2009
26
0
1
Hoffterupp
Hej:hello: , är en skoter tokig skåning som kört päronens skotrar sen jag var 12 men har precis skaffat mig en egen. Boka en Ranger Mountain 800 -04 av en handlare idag. Fanns några små skönhets fel på den men annars skulle den vara i kanon skick.
Undrar lite om vad man skall tänka på och kolla på med denna maskin?
Hur är dom att köra i djup snö och hoppig terräng?
Har fått höra att dom brukar gå rätt hårt.
Alla tipps & trix är välkomna!:bigsmile:
 
E

ejwbegysv

Wallis : ja ska man vara helt ärlig så bör man ha lite grundkunskaper om skotermekning om man ska välja Rotax 800h.o.. Viktigt att titta på insugninggummina som sitter efter förgasaren också.. är ruskigt dyra.
 

Wallis

Medlem
29 nov 2009
26
0
1
Hoffterupp
har kollat runt lite här på forumet och verkar vara stort problem med de maskinerna med just insugs gummit.
Finns det inget annat man kan sätta dit i stället som håller bättre?
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
har kollat runt lite här på forumet och verkar vara stort problem med de maskinerna med just insugs gummit.
Finns det inget annat man kan sätta dit i stället som håller bättre?
Köper du från firma så bör insugsgummina vara hela och fina. Annars har du ju garanti ett tag.

Ja, det finns bättre grejer. Boyesen reeds är vad du är ute efter. Kostar väl dryga 3000kr, då får du ett finare gassvar och några hästar extra på köpet.


 

Wallis

Medlem
29 nov 2009
26
0
1
Hoffterupp
Nestander: fick 6 månader garanti på maskinen, han sa att hela motorn var genom gången, skall ta och beställa ett par sånna och sätta i till påsk, skall upp till nyår men det blev rätt tomt i lädrett efter att jag köpte skotern så får sätta i dom till påsk när det är dax för nästa körning :D
 

Wallis

Medlem
29 nov 2009
26
0
1
Hoffterupp
Xz3r0: Var inne och kolla på glansgarden.se dom hade inga till lynx, men det är väll samma till skidoo som till lynxen?
 

Wallis

Medlem
29 nov 2009
26
0
1
Hoffterupp
okej, får ta och beställa ett par :)
Någon som vet hur stor skillnad det skulle bli om man dreva ner 2 kugg? skotern gör ju närmare 180 och behöver inte gå så fort för min det, roligare om den e rappare i starten. :p
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Har toppat en Ranger Mountain till 190km/h (mätarfart) så det finns en hel del att dreva ner.
Jag hade drevat ner 2kugg på en gång, mattan tål ändå inte så höga farter i längden så...
 
Senast redigerad av en moderator: