2.86 delning på enduro600 -02

lynxarn

Välkänd medlem
17 feb 2008
172
0
6
hej! Jag har en lynx enduro 600 -02. visst har ja delning 2.52 på mina drivhjul och matta original?
Men de ja verkligen undrar över är.
Har hittat en 44mm matta och två nonslip drivhjul med delning på 2.86. kan ja byta ut mina drivhjul och sätta på dom dära 2.86delnings drivhjulen på axeln utan problem? så ja kan ha en matta med delning 2.86 då?
 

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
beror ju helt på hur många kuggar drivhjulet är på så inte det blir för stor diameter på själva hjuet och du får ett resultat genom att mattar tar i främre kylaren, och vad det är för inner diameter på dom nya drivhjulen så dom pasar på axeln!
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
ett råd..helst att dom non-slippen är en kugg mindre än dina nuvarande:) då blir skotern nerdrevad samt att de blir mer spelrum för mattan mellan kylarn å drivhjulen:)....
sen som sagt.. du måste ha rätt dimmension i hålet där drivaxeln ska in så den inte glappar på axxeln.de ska vara TAJT:) du måste ha en press för att de ska gå å få på dom...
annars äre bara å tuta å köra
 

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
ett råd..helst att dom non-slippen är en kugg mindre än dina nuvarande:) då blir skotern nerdrevad samt att de blir mer spelrum för mattan mellan kylarn å drivhjulen:)....
sen som sagt.. du måste ha rätt dimmension i hålet där drivaxeln ska in så den inte glappar på axxeln.de ska vara TAJT:) du måste ha en press för att de ska gå å få på dom...
annars äre bara å tuta å köra
det var ju precis det ja sa!!