Nivåplugg på Syncrolådan?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
du har väl en sticka på nån av sidorna på lådan..dra ut den så står de "safe" innaanför två sträck.där i mellan ska du ha oljenivån
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Om det är svårt att komma åt, så kan du tillfälligt ta bort bromsskivan.
Dra inte åt bulten så himla hårt vid återmonteringen. Kan bli gängpaj annars.

Obs. Varför inte passa på att byta oljan när du ändå håller på? Avtappningshålet ligger längst ner på lådan. Det finns olje- o vattenavrinningshål i bukbaljan precis under växellådan, som man bör rensa ur först, innan oljan tappas ur i lämplig bytta.

Syntetisk växellådsolja hypoidtyp GL-5 75w-90. 0,5 Liter.
 
Last edited:

H3nkk4

Aktiv medlem
6 dec 2009
76
0
6
Finland
Om det är svårt att komma åt, så kan du tillfälligt ta bort bromsskivan.
Dra inte åt bulten så himla hårt vid återmonteringen. Kan bli gängpaj annars.

Obs. Varför inte passa på att byta oljan när du ändå håller på? Avtappningshålet ligger längst ner på lådan. Det finns olje- o vattenavrinningshål i bukbaljan precis under växellådan, som man bör rensa ur först, innan oljan tappas ur i lämplig bytta.

Syntetisk växellådsolja hypoidtyp GL-5 75w-90. 0,5 Liter.
Tack för hjälpen..:)

Jag konstaterade att nyare 3-9:eek:r har nivåsticka.

Skall nog byta oljan på samma gång.
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Jaså? Du skrev ju att det är en -88 årsm. Nu törs jag inte hjälpa dig mer för du har en modell som jag inte känner till. mvh
 

H3nkk4

Aktiv medlem
6 dec 2009
76
0
6
Finland
Jaså? Du skrev ju att det är en -88 årsm. Nu törs jag inte hjälpa dig mer för du har en modell som jag inte känner till. mvh

Men du skrev ju att den inte har det? Du skrev ju var nivåskruven sitter placerad. Det finns ju en nivåskruv men ingen sticka som jag sett på nyare modeller.