Styrhöjare orginal re 600 -08

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Lyckades hitta i en annan tråd. Tydligen ska max vara 205 mm utan omdragning av div kablar.. Men vad sitter på orginal? Snälla svara nån..
 

Skåp

Välkänd medlem
16 nov 2006
196
0
6
Hudiksvall
sitter 130 mm original har jag för mej...
jag har bytt till 205 + flyttat fram styrstånge till det främre
fästet, blev ganska tajt med längden på allt men det går

 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Okej tack! :) Hur tajt blev det? Måste man flytta fram styrstången till främre? Vad behövde du ändra i kabeldragningen? Har beställt summithöjare 205 mm nu.. Skulle helst vilja få in kablarna inuti styrhöjararen så det ser så cleant ut som möjligt. Ska även beställa den nya "styrpaden" som sitter på 09-framåt
 

Skåp

Välkänd medlem
16 nov 2006
196
0
6
Hudiksvall
Vet inte exakt vad som behövs göras om man inte flyttar styrstången,
men jag strippade om kablar,gasvire och drog om bromsslangen bakom styrstången.

Sen vad som man måste göra om man inte flyttar fram styrstången vet jag faktiskt inte
Prova dej fram och skriv ett inlägg om det sen så att fler får reda på..
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Håller på montera summithöjare nu. Verkar gå bra förutom att gasvajern är för kort? Gasvajern går till ett rektangulär plasthölje som den går igenom men det är ytterligare två kablar som går ifrån den ner mot motorn som gör att det blir för tajt. Hur gjorde du som? Nått tips?




Vet inte exakt vad som behövs göras om man inte flyttar styrstången,
men jag strippade om kablar,gasvire och drog om bromsslangen bakom styrstången.

Sen vad som man måste göra om man inte flyttar fram styrstången vet jag faktiskt inte
Prova dej fram och skriv ett inlägg om det sen så att fler får reda på..
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Bara en gissning från min sida då jag inte känner till din skoter, men den rektangulära plasthöljet är väl bara en fördelare.
En vajer från handtaget till den, och sen går det en vajer till varje förgasare därifrån och till exempel oljepumpen eller något liknande.
Räcker det inte då med att bara byta den första delen till en som är lite längre?

Ni får gärna rätta mig om jag har fel, så lär jag mig också något nytt.
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Stämmer bra det.. Går till båda förgasarna. Vet inte vilken funktion dom har dock :p Jo jag kanske måste byta sista biten då.. Drygt. Men jag tycker det borde gå eftersom "skåp" lyckades få dit sin 205 mm styrhöjare utan att förlänga.

Bara en gissning från min sida då jag inte känner till din skoter, men den rektangulära plasthöljet är väl bara en fördelare.
En vajer från handtaget till den, och sen går det en vajer till varje förgasare därifrån och till exempel oljepumpen eller något liknande.
Räcker det inte då med att bara byta den första delen till en som är lite längre?

Ni får gärna rätta mig om jag har fel, så lär jag mig också något nytt.