Eftermontera RER-back på Lynx Enduro 01-03

xcr_dude

Medlem
13 jan 2008
8
0
1
Gävleborg
Om jag fattat rätt ang. Enduro så är det mekaniska backar som gäller -01? Och RER -02 och frammåt? Nån som vet vad en RER kostar att eftermontera på en -02 och vilka delar som är inblandade?
Var RER Standard på alla modeller f.o.m -04?
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
rer..då måste du ha en ny styrlåda (cdi box)-backhelix-kabelhärva...tror inte de ska vara så "mkT" mer..bara cdi lådan kostar ett x antal tusen..hade då satt mekanisk..
 

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
får man låna tråden en snabbis? =D

om man har en en sån mekanisk back (lymx enduro 600sp-01) undrar om de mycket ojobb att sätta dit en elektronisk bavk?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jo men har du en mekanisk så behöver du väl ingen rer back?

Men som svar på din fråga så ja! det är rätt mkt att göra om du ska eftermontera en rerback.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
får man låna tråden en snabbis? =D

om man har en en sån mekanisk back (lymx enduro 600sp-01) undrar om de mycket ojobb att sätta dit en elektronisk bavk?
Du måste göra allt som du skulle fått göra utan back, du är alltså inte hjälpt på nåt vis med en mekanisk back.
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Om jag fattat rätt ang. Enduro så är det mekaniska backar som gäller -01? Och RER -02 och frammåt? Nån som vet vad en RER kostar att eftermontera på en -02 och vilka delar som är inblandade?
Var RER Standard på alla modeller f.o.m -04?
-01 var det mekanisk back som kunde monteras som tillval.
-02 fanns 2st modeller, RER & SP, på SP fanns det elbacksats att köpa till, då allt elektriskt var förberett & RER modellen hade elback STD.
-03 & framåt var elback STD.
För att kunna montera elback på -01 så behövs: kabelhärva från en -02, triggerspolar (2st) från en -02, MPEM box från en -02, Back knapp, sekundärvariator RER.
Sedan är jag osäker på om det är förberett för 2 triggerspolar i blocket på -01.
Sedan så har bägge backsatserna utgått, så de blir till att jaga reda på beggat eller köpa i lösa delar, men de e inte ens säkert att allt går att få tag på ändå.