hjälp med intallation, Atacc

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Hej. Igår tog jag tag i att koppla in atacc systemet i min 440 -07.
Jag försökte läsa så mkt som möjlig innan så man slapp "gör om, gör rätt" men jag får inte till de.

Det jag undrar är:
Vart ska jag borra för vacum på förgasaren och vart ska jag ta vacumstyrningen? För jag har ingen slang som går mellan förgasarna som jag har sätt på många andra som har kopplat in de.
Det andra jag undrar är om jag ska ha de där lilla filtret inne eller utanför luftburken?

Jag satt och kollade på http://www.pixbox.se/usr_show_id104962_page0_order4.html och de verkar ju vara ganska lika förgasare på dom?
Men iallafall så hade han tagit vacumstyrning från slang 2 och 3 som finns på min förgasare samt pluggat slang 1 och 4 som inte finns på min skoter.
Är de nått sånt jag ska göra också eller är jag helt fel ute?
han hade även borrat (se bild 2) för vacum, stämmer de att så ska de borras på min också?





 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Mailade holtzman och frågade och fick detta svar:

they appear to be mikuni tmx sno pro carbs follow the instructions on your sheet which say mikuni 34mm snopro. your vent lines are the lines one on each side of the carb which hang down on each side of the carb. some of the sno pro had multiple vent fittings on each side; just make sure you have one fitting from each side of each carb connected to the atacc through tees and the rest need to be capped off (sealed). also, it appears you have outside air box venting so make sure your inlet filter for the atacc is outside the air box. holtzman