Skivan efter förgasarna, hur ska den vara?

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Hej. Igår hände nånting med den halva skivan som snurrar efter förgasarna. Vet inte vad den heter.
Den skavde mot aluminiumet så motorn stannade, Cylindern klarade sig bra, men inte uppe på kolven. så har bytt kolv.

Och sen själva frågan. Är det nån som vet hur den satt från början?

För nu går den inte igång, tänder bara till en gång.. Den snurrar samtidigt som vevhuset rör sig och sitter på ett kugghjul. Så hur ska den stå om vänstra kolven är högst upp , ? :)

Glömde bort hur den satt från början ^^

Jag har en lynx Cobra racing 467 -93

Fråga om det inte är nått ni inte förstog hur jag menade.

Mvh Johan
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Hmm den som kunde slidmatade rotaxmotorer bäst tror jag var 2stroke, han är bannad så han hittar du nog på lynxtalk.se

Gå dit och fråga han, kan kanske hjälpa dig.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Jo men om han nu bara vet att skivan är 132 grader så blir han inte hjälpt av de, måste ha tag på öppning/stängnings graderna för att kunna ställa in :) Kolla med Lynx Åf om dom kan plocka fram.
 

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Har fått graderna av 2stroke nu.
Så nu är det bara att leta igen en gradskiva :)

* Öppning : 132*
* Stängning : 52*
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jo men om han nu bara vet att skivan är 132 grader så blir han inte hjälpt av de, måste ha tag på öppning/stängnings graderna för att kunna ställa in :) Kolla med Lynx Åf om dom kan plocka fram.
Det räcker med öppningsgraderna om man har orginal slidskiva. Om han märker upp 132 grader motsols från höger insugs underkant, då blir det rätt.