Magnapull problem. enduro 600sp-02

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
Hej!:ciao:
Skulle starta skotern idag och vips så går inte snöret tillbaks:afraid:. Man måste typ dra bak och fram snöret för att få den tillbaks. vad är det som gick då? magnapull? helt nybörjare på det här så gärna skriv hur man fixar det. Det bästa berätta stegvis:amuse:. vad jag ska tänka på. och bilder också bra:bigsmile:

Tacksam för era svar/junkman92 :rolleyes:
 
Last edited:

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
Sv: Magnapull problem. enduro 600sp-01

kan det inte bara vara så att magnapullen har fryst? har du skotern utomhus? isf ta in den några timmar och testa sen igen.
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Sv: Magnapull problem. enduro 600sp-01

Vanligt problem på lynx enduro är i stort sätt en regel att startapparaten strular på dem felet är oftast en plast klack som går sönder eller så är fjädringen i den utmattad när jag hade min enduro hade jag alltid reserv delar till den jag köpte mina reserv klackar hos Rinab bör dock finnas hos återförsäljare just det tillslut fick jag tillden bytte ut plast delen till något annat material fungerade felfritt sedan
 

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
Sv: Magnapull problem. enduro 600sp-01

Vanligt problem på lynx enduro är i stort sätt en regel att startapparaten strular på dem felet är oftast en plast klack som går sönder eller så är fjädringen i den utmattad när jag hade min enduro hade jag alltid reserv delar till den jag köpte mina reserv klackar hos Rinab bör dock finnas hos återförsäljare just det tillslut fick jag tillden bytte ut plast delen till något annat material fungerade felfritt sedan

du menar den här--> http://rinab.jetshop.se/ va?
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Sv: Magnapull problem. enduro 600sp-01

ja dom brukar ha delar till enduro dom har olika klacksatser att köpa dock brukar endast delen i plast gå sönder ca 5-10 per säsong som sagt jag fick tag på den delen i något annat material problemet borta
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Sv: Magnapull problem. enduro 600sp-01

om jag var du skulle jag öppna o kolla vad som är trasigt om du ska köpa klacksats eller fjäder

Klacksats Artnr:220236
Fjäder Artnr:220021

är inte säker men bör vara dessa som du ska ha
 

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
Sv: Magnapull problem. enduro 600sp-01

varit ute och skulle prova dra så nu fungera det. så den funka dåligt när den är varm men bra den är kall
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Sv: Magnapull problem. enduro 600sp-01

Så var min magnaåull ifjol oxå! vet dock inte vad som är felet! byte klacksattsen på min nu i höst, och sen funkade det rätt bra tills i helgen då allt som tillhör startmekanismen gick sönder =(
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Viktigt att man känner att den "tagit" innan man sliter för kung och fosterland.

Det är ju alltid ett spel på hela mekanismen.