Rs eller Re

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
RE ofc.då de är en ledmaskin..RS står för race speciall..vilket menas att de är en crossmaskin.den går inte spec fårt om man jämför med en ledracer..
en RS köper man om man ska köra på bana eller hoppa i natur eller liknande.inte om man ska köra fort....
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
RE ofc.då de är en ledmaskin..RS står för race speciall..vilket menas att de är en crossmaskin.den går inte spec fårt om man jämför med en ledracer..
en RS köper man om man ska köra på bana eller hoppa i natur eller liknande.inte om man ska köra fort....
RS står för Race Sled som jag fattat det.

Det är ju två olika chassien, finns pengarna så skulle jag tänka ju nyare ju bättre i det här fallet. En -09as RS tror jag själv inte är så dum.

Edit: Jag kanske missuppfattade frågan, snackar vi samma chassie alltså en RE-X eller RS? Där tror jag du blir nöjd med vilket du än väljer till ledkörning, men RSen har ju fördelar som finare dämpare och så.
 
Last edited:

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
Ren tror jag blir roligare då man inte behöver plåga den upp i 120 km/h som man måste med rsen.

Mitt val skulle falla på rsen ;)
 

Lotna

Medlem
17 nov 2009
14
0
1
kalix
RS står för racing sno cross som det står på maskinen
rsen är bygg och kalibrerad för racing och re är en civil version för leden
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Rs arna går ganska fort ändå, min går ganska lätt 125 km/h och toppar runt 150 på mätaren tillägger jag.Original drevad. Men det är Ski-Doon. Lynxen har lite svårare att gå fort eftersom de har tvärare attack vinkel på boggin PPS. På min gamla re -07 som var nerdrevad 2k uppe och 1 nere fick man hålla i ett tag för att nå 125.
 

Matte O

Medlem
14 nov 2009
22
0
1
Östersund
Tjena alla Lynxers. Jag har inte förstått det här med betäckningarna och vad de olika chassierna heter. Jag har en Lynx X-trim 550 -07, vad kallas det chassiet?:rock: