Missljud i variator på en 600 e-tec -09?

andreas82

Välkänd medlem
27 nov 2009
108
0
6
Nån som vet vad det kan vara?
Har haft in den på verkstad men dom hittar inget fel och dom hör inget heller påstår dom vilket är märkligt eftersom jag hör det ganska tydligt,
ljudet kommer från primärvariatorn.. nu har man ju garanti men det är ju besvärligt om det rasar då man är ute och kör... Nån som haft liknande problem? låter speciellt mycket vid lite olika varvtal.:hmmmm:
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
troligast glidklackarna i "korset" som rasslar, dom har inga fjädrar nuförtiden så det låter lite illa. så är det på våran och på en bekants iaf. tråkigt, men inget som gör nåt.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Har något liknande på min tia. Mekaniker och säljare säger det inte har med funktionen att göra, men att om man stör sönder sig på det så kan man sätta dit fjädrar nånstans.

För egen del bryr jag mig inte om det, så länge grejjerna funkar...
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Jag hör också dessa missljud på min re 600 e-tec -10:a, speciellt när den är kall på tomgång. Men ifall det inte påverkar nåt så är det väl bara och köra! :)
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Låter som värst kall som du säger, men minskar varm. om det är det som låter är det absolut ingen fara, bara irriterande....
 

andreas82

Välkänd medlem
27 nov 2009
108
0
6
Jo jag såg att det inte satt fjädrar längre i klackarna... störande att det rasslar lite men det verkar ju inte påverka effekten på skotern så det är väl bara att köra:)
och garanti finns ju så man behöver ju inte oroa sig.