knäpp RAVE 670 Racing

beckmansbruk

Medlem
27 dec 2009
8
0
1
Min skoter ha ju fått nå fnatt går hur bra som helst efter led men så fort ja kör ut i pudret så båla den ihop och går som en traktor går knappt fram men så fort man kom upp på leden igen går den bra igen.
ha prova rengöra förgasarna bytt stift kollat över variatorerna.
nån som har nån aning om va de kan va för fel ?
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
troligtvis så får du in snö i motorn......kolla att luftburken är ok.....eller om du har öppna filter har du svaret där.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Min skoter ha ju fått nå fnatt går hur bra som helst efter led men så fort ja kör ut i pudret så båla den ihop och går som en traktor går knappt fram men så fort man kom upp på leden igen går den bra igen.
ha prova rengöra förgasarna bytt stift kollat över variatorerna.
nån som har nån aning om va de kan va för fel ?
hej och välkommen hit till forumet!!

det är många faktorer som spelar in där.. kan ju vara så som beasten säger, eller så är det att utblåser blir så täppt så att den inte orkar blåsa ut...

men jag hade ett liknande fall på min 670 så var det så att den tog tjufluft. eftersom på led gick den hur bra som helst och sen i lössnö så blööa den bara... skotern går ju alltid tyngre i lössnö..
det kan du kolla med startgas, ha igång maskinen och spruta in vid variatorn och förgasarna(insugsgummina)
pröva det här först.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Detta beror på den totalt värdelösa luftburk som sitter monterat i Rave 670in. Funkar helt enkelt inte att köra i pudersnö. Är nog den enda skotern som funkar bättre med lösa unifilter. Alternativt så täcker du hålen i luftburken med meshtyg, täta även skarven mellan halvorna på burken.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Detta beror på den totalt värdelösa luftburk som sitter monterat i Rave 670in. Funkar helt enkelt inte att köra i pudersnö. Är nog den enda skotern som funkar bättre med lösa unifilter. Alternativt så täcker du hålen i luftburken med meshtyg, täta även skarven mellan halvorna på burken.
det är sant...