död RE

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
hej!
va ute å körde idag med min RE 600 -08 utan problem, då plötsligt olje lampan blinkade till ett par gånger. trodde det va bara för ja burka å reste lite som det skvalpa till i behållaren och den lös till.
därefter körde jag 10 min till och då började den lysa konstant. jag lät den gå på tomgång och då började lyset i instrumenten att slockna och då stängde ja av den.
därefter startade ja den men allt va släckt (utom framlysena och oljelampan) och den gick väldigt dåligt, dog vid minst lilla gas.

vad kan de vara för fel??

olja finns det i överflöd i behållaren, jag tog bort stiftena och kollade dom, såg bra ut. tog komp prov och det va drygt 8kg, exakt lika i båda. tacksam för snabba svar.

mvh
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Jasså, trodde de hette rave 600 sdi eller rave 600 RE. men men, har du nån aning om vad de kan vara? oljepumpen som håller på å skära och därmed sätts nå säkerhetssystem in som bryter elen så den inte kan fortsätta å gå tills den skär? bara en teori...
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
48
Umeå - Yttersjö
Tror inte att det finns ett sånt säkerhetssystem?
kolla DESS så inte den är glapp , den brukar ge skumma effekter om den strular!
Du kan ju kolla alla oljeslangar oxå så det inte är stopp nånstans?
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Men varför slocknar belysning mm om det är stopp i oljeslangarna och det inte finns nå säkerhetssystem som stänger av den typ?
Har inte tillgång till värmegarage förns till helgen så då blir de att kolla upp allt å ta isär alla kontakter å fetta in dessa mm, får vi se om det bara är nå sånt "skit" fel.
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Japps!
jag fick in den i värmegarge så va det lugnt dagen efter. måste kommit fukt i några kabklar eller likn. jag tog isär alla kontakter jag hittade och la i kontaktfett mm. drog över nån krympslang på ett par ställen där det såg lite halv taskigt ut så får hoppas att de håller i sig nu:)