Lynx enduro 500 -03

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
Hejsan.

Är så att jag är intresserad av en enduro 500 -03. har sökt men hittar inget svar som jag vill ha om den.

så vad har ni för erfarenhet av denna maskin? funkar den bra i lössnö? har läst att skidorna är kass på den. och att någon hade släppt på balata remmen så den lättar på trycket i framvagnen så gick den bättre i snön. insugsgummin vet jag också att dom inte är någon höjdare på denna maskin.

mata mig med allt ni vet om denna maskin och vad man kan göra för att få den att gå bättre utav justeringar osv.
 

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Pröva posta denna tråd i rätt forum, dvs "Köprådsforumet" som finns som underforum om du klickar in på Allmännaforumet.

MVH / Andreas
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Hejsan.

Är så att jag är intresserad av en enduro 500 -03. har sökt men hittar inget svar som jag vill ha om den.

så vad har ni för erfarenhet av denna maskin? funkar den bra i lössnö? har läst att skidorna är kass på den. och att någon hade släppt på balata remmen så den lättar på trycket i framvagnen så gick den bättre i snön. insugsgummin vet jag också att dom inte är någon höjdare på denna maskin.

mata mig med allt ni vet om denna maskin och vad man kan göra för att få den att gå bättre utav justeringar osv.
Jag har ägt en sådan skoter, det är en mycket fin ledskoter. Funkar utanför i lössnö, har inte så mycket att jämföra med men den funkar väl hyfsat ändå, men de är där du saknar extra hästar.

Skotern får ett enormt lyft med bättre skidor, SLP PP gjorde under på och utanför led. Har inte provat släppa balatan för den är ej ställbar.

I övrigt en fin maskin som hakar på allt efter leden, bra dämpning, tål stryk. En nackdel är de veka fotstegen om man är lite tyngre, men de gäller ju alla enduro.