Lynx gls 3600 bensin problem

5 apr 2009
36
0
1
Nusnäs
Tjenare tänkte köpa en lynx gls 3600 men den har tyvärr bensin problem, den går bra i början, men surar ner sig man har kört ett tag. den går ju hela tiden, men om man stänger av den så blir den svårstartad. Vad kan det vara för problem??

Mvh yamaha snubben
 

Team Char

Välkänd medlem
4 mar 2009
120
0
6
Ske-hamn
Tjenare tänkte köpa en lynx gls 3600 men den har tyvärr bensin problem, den går bra i början, men surar ner sig man har kört ett tag. den går ju hela tiden, men om man stänger av den så blir den svårstartad. Vad kan det vara för problem??

Mvh yamaha snubben
Kan vara flottören som inte stänger till ordentligt då brukar dom flöda över. Så ta lös förgasarna och rengör dom
 

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
jag lånar tråden.
jag har en enduro 600sp. den går presis likadant som yamaha snubben skrev. de jag har gjort- rensat förgasarna, choken sitter inte fast. så kan det vara munstucken som är fel då? eftersom förra ägarn körde i fjällen (vemdalen) med den skoter och jag bor närmare havsnivå
 

Foerhued

Medlem
25 dec 2010
8
0
1
Kramfors
Hade samma problem med min 3600 nu i vintras, det va plattan i flotörhuset som jag fick böja till försiktigt, den gick inte igen riktigt. Nu går den som en gud:)