Hjälp enduro 600sp -01

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
har fortfarande problem med min enduro 600sp. Hade ju kört på vatten i somras och lyckades ju sänka den, och den har ju inte gått nå bra alls under vintern nu, den har bara gått vissa minuter och sen dött, så idag har jag haft upp tanken och rengjort så den är som ny, och bensin punmpen är upptagen och rengjord, och självklart har jag rengjort förgasarna. så det är rent bränsle i hela systemet, och iudag hade jag igång den och körde lite på gården, och den gick som den skulle, sen stängde jag av den, och tog på mej hjälmen och skulle köra hem den, men den ville inte starta!

tack i förhand för svaren, mvh dennis :)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Har du dålig gnista eller brist på soppa?

Om du häller ner lite soppa i tändstiftshålen startar den till då ?
 

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
gnista har jag, och soppa har jag, men förstår inte riktigt, förr att jag stängde ju av den för att jag skulle ta på mej hjälmen och köra hem, men sen startade den inte då jag skulle hem, och nej, provade inte göra så, men kom på nu att jag borde ha gjort de :) tack för svaren :)
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
har du bytt stiften efter att du sänkt den? och om du inte redan har br9eya så byt till dom, men eftersom du har gnista så lär det inte vara något el problem heller va?
 

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
joo stiftena är nyss bytta, och det är br9eya som sitter på nu, och har gnista också, och för nån dag sen då jag höll på med den, så kunde jag köra typ 1 varv runt huset sen dog den bara, sen då man startade den igen så gick den bra och jag körde ett till varv sen dog den, den höll på så där. kan inte förstå vad problemet är, men ska dit idag igen och försöka igen. Tack alla för svaren :)