Enduron startar inte!?

Jippi

Medlem
31 dec 2009
42
0
1
Min Lynx enduro 600 ho -04 startar inte?
Gick ut på morgonen och startade den, sen gick jag in medans den var igång, när jag kom tillbaka så hade den slocknat.
Inge mer med det tänkte jag och testade dra igång den men inget hände, när jag drog några gånger så gick den som igång lite men slocknade.
sen kom det en och annan "avgasknall"!? vad är felet?
 

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Sen, hur gammal är soppan? Är den kvar sen förra sesongen skulle jag rekommendera att ösa i ny soppa :)
 

Jippi

Medlem
31 dec 2009
42
0
1
Stiften som sitter i nu är BR9ES, dom ger då gnista iaf.
Köpte skotern från en butik i tisdas, den har ju stått inne länge.
Tänkte om det kan ha blivit kondens när man tog ut den i -25?
Har stoppat lite K-sprit i tanken och tagit in skotern.
Det var ytterst lite bensin i den när vi hämtade den, har tankat 20 liter tot efter att vi hämtat den...
 

Swapped

Välkänd medlem
4 nov 2009
180
38
28
Köp ett par BR9EYA, det räddade min skoter från skoterskroten.
BR9ES Surar igen så jäkla lätt! Bort med dom!
 

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
Min Lynx enduro 600 ho -04 startar inte?
Gick ut på morgonen och startade den, sen gick jag in medans den var igång, när jag kom tillbaka så hade den slocknat.
Inge mer med det tänkte jag och testade dra igång den men inget hände, när jag drog några gånger så gick den som igång lite men slocknade.
sen kom det en och annan "avgasknall"!? vad är felet?
har typ likadant på min skoter också. men har ganska hög tomgång också. 2000-2300 varv.
 
Last edited:

Jippi

Medlem
31 dec 2009
42
0
1
Bytte tändstift till BR9YEA, tankade till max, satte k-sprit i tanken, tog in den en natt och nu gick den fint. Tack för alla svar!
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Bytte tändstift till BR9YEA, tankade till max, satte k-sprit i tanken, tog in den en natt och nu gick den fint. Tack för alla svar!
Bra att maskinen funkar igen!

Men det bör ju tilläggas att det ska sitta BR9ECS i din skoter. Har du köpt skotern på en firma skulle jag fara dit och kräva sånna stift, även om nu BR9EYA funkar så har du dom i reserv tex.