Ingen gnista på tändstiften, Lynx racing 440 -01

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Hallå! :hello: Någon som vet vad det kan vara för fel? :hmmmm: Skotern hackade till några gånger idag när jag kört några km och dog sedan. jag tänkte att det va stiften som gått och bött dom, men det var ingen gnista ändå. Så det var till att bogsera hem skotern och jag provade med flera andra stift utan någon skillnad. :sad2: Jag kollade oxå att alla kablar som jag hittade satt fast och såg till att tändhattarna satt fast men har inte någon gnista än!
Så är det någon som har vart med om detta eller har någon aning om vad det kan vara? Alla möjliga tips mottages gärna! MVH// Hampus
 

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
Kolla alla kablar till cdi boxen om dom är hela, annars om alla kablar är hela så skulle jag tippa att cdiboxen är trasig.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Aldrig CDI som är trasig... aldrig hört dom bara ger upp "sådär" utan att man inte gjort nå spec, typ sänkt eller liknande...

Jag tror det är din inre tändspole som är fucked.. dvs den bakom magneten.. om du har nån polare så testa byt, tar inga många min :). Kostar ca 6k ny, 1500 att linda om!

/F
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Okey, CDIn hoppas jag att det inte är för dom brukar väll vara väldigt dyra; :eek:hwell:
Men ska kolla upp det där med inre tändspolen, sitter inte den bakom startsnöret där inne? :unsure:
Är det samma tändspole på Rotax 494?
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
IamFredrik: Sitter den bakom Startsnöret? Och är den svår att ta lös?

Är det någon som vet om spolen i en rotax 494 passar? Alla svar tar jag tacksamt emot!