Nån som vet vad detta är för burk? och en till fråga.

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Den sitter i en Lynx Gls 3600 (1991) Rotax 536cc tror jag det är motorn heter :)
Den är tom och det kanske skulle vara något i den? Men min kompis som har den vet inte heller vad det är. Expansions kärl borde det ju inte vara för burken är helt tät.

Gjorde jag rent förgasarna och luftfiltren idag på den med bara tryckluft och en tandborste.
Men den gick inget bättre efter, Den har stått länge så allt inne i förgasaren blivit grönt. och går bara på tomgång om man pumpgasar väldigt fort. Men på höga varv går den sten hårt?
Så om man lägger plockar av allt från förgasarna och lägger det i ett diesel bad så borde det väl lösa upp den gröna "hinnan".






[/URL
 
Last edited:

Nafas

Välkänd medlem
3 nov 2009
190
0
16
Sorsele
du är inte så se vart slangen går under motorn så att du kan på så vis lista ut vad det kan vara för något??
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Inte 100% säker på det här, men har för mig att det där är en tidig form av "ekonomi burk" dvs att den ska kunna påverka bränsleförbrukningen till det bättre. Detta var då svaret jag fick när jag frågade säljaren av våran 5900 som också har en sådan burk.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Följ slangarna och se vart dom tar vägen så kanske det är lättare att ge dig tips på vad det kan vara.
(har haft en likadan maskin men fanns ej den burken på min)

Har ju funnits nåt som hette lemisystem som man kunde montera,var det inte nån form av additiv till bränslet som gjorde att skotern skulle ryka mindre/dra mindre bränsle?
Har ett svagt minne av att det funnits nåt sånt.. nån annan som kanske vet?
 
Last edited: