El strul g-type

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Har en -00 g-type.
Runt lampan är det ett ormbo. Framlyset fungerar ibland, ibland inte.
Är det så att allt som drivs av el i skotern får sin spänning från spänningregulatorn och det är den som sitter vid hö fotholk? så då får man söka bakåt var man har spänning och till sist hamnar jag där?
Någon som vet på rak arm var man tagit ut elen till framljuset?
Finns det någonstans man skulle kunna koppla in batteriladdaren under tiden jag felsöker, så jag slipper ha skotern på tomgång ute, vill gärna sitta inne i garaget i värmen.
Mvh A
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Om jag kommer ihåg rätt så är det bara startmotorn som jobbar med likström, all belysning mm matas med växelström

Har för mig att jag har ett elschema liggande någonstans (G-Touring-98), där kan du säkert se var du kan koppla isär något kontaktstycke och mata enbart belysningskretsen från ditt batteri (för att undvika ev. konflikter med andra delar av växelströmssidan)

Hör av dig om intresse finns så ska jag söka efter schemat och skickar ett mail i så fall
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Ja du får gärna maila mig schemat.
Nu har har jag inget batteri dock.
Hade fallet varit så, hade jag nog kapat bort alla andra gammla kablar och satt dit nya.
Så bara jag vet var jag skall sno spänningen kommer jag nog att börja rensa bort en del skit sladdar jag inte behöver under huven.

Mvh A
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Ja du får gärna maila mig schemat.
Nu har har jag inget batteri dock.
Hade fallet varit så, hade jag nog kapat bort alla andra gammla kablar och satt dit nya.
Så bara jag vet var jag skall sno spänningen kommer jag nog att börja rensa bort en del skit sladdar jag inte behöver under huven.

Mvh A
Du har ett PM