enduron 600sp går konstigt.dör på gas

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
hej varit och körde skoter hala dan. presis när man skulle köra hem så stängde den av sig.

den gick typ normalt först. sen höll den på dö då gasa jag den varava till 6000 typ sen dog den direkt elle den gick sakta ner i varv. den är svår staradt nu. får typ gasa till för att starta den. sen skulle jag köra runt lite. blev likadant. gasa till sen dog den igen. den går bra ibland ibland kan de bara dö. hoppas ni förstog vad jag menade.
ja vad är broblemet ?

Tacksam för era svar / junkman92.

vet ej lite besviken på lynx nu ja:bawling:. eftersom den krånga så mycket:(. magnapullen gick osv.
 

buchtasdf

Välkänd medlem
18 maj 2008
120
0
6
Haparanda
De låter ju som om de skulle vara nått med dina förgasare
eller soppa-pumpen. ta och prova rengöra förgasarna,
och funkar de inte då så kan du ju ta och kolla
soppa-pumpen. Och de där med magnapullen är ju
standard fel på enduro.
 

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
bump.
har inte varit öppna den än. eftersom -30 här ute och dåligt värma i garagert. så undrar bara det kan inte va så den skärt elle nåt sånt. kan inte va nånting med magnapullen att göra ,med sånt problem elle? föe när jag körde hem så hördes de lite att de rassla från maganpullens sida
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
31
Arjeplog
Det är väl bara testa dra. Stumt=Skurit
Är det inte stumt är det till att komptesta. Dålig komp på någon av cylindrarna kan också betyda att den skurit.
Om du fortfarande inte är säker på att den inte skurit så får du öppna och kolla i motorn.
Men utifrån det du beskrivit tycker jag inte alls det låter som att den skurit.
Det är fakta att skoter är den mest frustrerande hobbyn, alltid är det nåt som ska jäklas..!
 

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
Det är väl bara testa dra. Stumt=Skurit
Är det inte stumt är det till att komptesta. Dålig komp på någon av cylindrarna kan också betyda att den skurit.
Om du fortfarande inte är säker på att den inte skurit så får du öppna och kolla i motorn.
Men utifrån det du beskrivit tycker jag inte alls det låter som att den skurit.
Det är fakta att skoter är den mest frustrerande hobbyn, alltid är det nåt som ska jäklas..!
tack för svaret. helt ny på den här. vad menar du med stumt ?:embarrest:
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Kan mycket väl ha skurit, Går den på båda burkarna? Enkelt sätt att testa, dra av ena tändhatten när den är igång, om den stänger av sig direkt när du drar av nån av dom så börjar du leta felet där. Kan vara så roligt som en tändstift som gett upp. Men lägger mina kort på att den skurit pga obefintlig oljetillförsel som var ett känt problem på dessa då man brukade knäcka oljepumpen mot chassiet vid hårda landningar(vad jag hört av åf till lynx)
Det är vad jag tror av din beskrivning iaf.