Hastighets fundering

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Igår var jag ute i kylan 28minus och körde med mina två vänner.
Jag har som sagt en 800rc -2007- det som är gjort på den är 44mm camoplast matta, neddrevad 2kugg, boysen reeds och x-wings, i övrigt orginal.

Skulle testa och köra över en is, kan säga att jag vart ifrånkörd av en mxz 700 och låg rätt lika med en zr 600.

Den gick skit bra upp till 110 sen stanna mätaren på 120. Och jag känner att det finns hur mkt som helst kvar att ge.

Har läst andra med likadan skoter och 44mm matta som kör 140 utan problem.

När jag installera boysen kittet så förlorade skotern all sin tomgång, och om jag håller fullt ett längre tag och släpper helt så vill den nästan börja böla. I övrigt är det mycket bra gasrespons och är verkligen kvick.

Ska den inte kunna gå fortare? nu vill jag inte ha en fartskotern men känns ändå som något är galet.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
det är väl inte så konstigt, för den växlar ju helt annorlunda när du drevar ner och byter matta.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Titta hur mycket den varvar nästa gång du kör på isen.
Skulle tro att du har endel övervarv.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag tippar på att den undervarvar isåfall, tror dock inte att 2 kuggar spelar så stor roll....
 

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
hur gick den innan du drevade ner?
Jag han inte testa så mkt, för det fanns ingen snö! jag drevade ner det första jag gjorde nästan! Men drog upp den lätt över 140 på lägdan kommer jag ihåg. Har även bytt rem sedan dess, sen var det 30 minus när jag körde på sjön också
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Min -06 RC gjorde 172 km/h på moddig skogsbilväg med 4 kugg nerdrevat och högkamsmatta + EPI variatorkit. Kan du tala om ifall den varvar för mycket eller för lite?
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
31
Arjeplog
Min -06 RC gjorde 172 km/h på moddig skogsbilväg med 4 kugg nerdrevat och högkamsmatta + EPI variatorkit. Kan du tala om ifall den varvar för mycket eller för lite?
Hur i helv... ska vi kunna säga det? Berätta vad den varvar ut istället. Sen tror jag inte att din mätare visar helt korrekt heller :rolleyes:
 

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Min -06 RC gjorde 172 km/h på moddig skogsbilväg med 4 kugg nerdrevat och högkamsmatta + EPI variatorkit. Kan du tala om ifall den varvar för mycket eller för lite?
Jag ska upp till åkersjön och köra imorgon! Ska testa då, men känns som den varvar exakt som den sak! Kommer med mer info efter imorgon!