Ranger 800 v

eilert10

Medlem
13 jan 2010
8
0
1
Långnäset
Hej alla skoterfantaster!
Jag kör nu en forest fox 04:a, passar mina behov ganska bra men den har gått över 1000 mil. Börjar bli lite sliten. Dessutom är det inte så skönt för frugan att sitta därbak på den.
Nu funderar jag på en Ranger 800v. Är det någon som har erfarenheter av en sådan? Då skulle jag bli glad om jag fick ta del av dessa erfarenheter.

Ha de bra i kylan.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
De går tyst och fint. Tippiga. Motsvarar en Forest fox faktiskt, men tystare (och snålare?) och tyngre.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Bror har en sådan och är hel nöjd. Passerat snart 700 mil med sin 08:a. Mycket fin gång och går billigt (1.1 liter milen). Monterat Lynx egna plastbelag för bätter bärighet. Bytt till Engans dämpare fram, då orginal säckar fort ihop sig, (Made in Mexico!) Non slip hjul är nästan krav då snön blir allt för djup och uppför så kuggar den över.


En mycket bra efterträdare till Forrest foxen.
 

eilert10

Medlem
13 jan 2010
8
0
1
Långnäset
Bror har en sådan och är hel nöjd. Passerat snart 700 mil med sin 08:a. Mycket fin gång och går billigt (1.1 liter milen). Monterat Lynx egna plastbelag för bätter bärighet. Bytt till Engans dämpare fram, då orginal säckar fort ihop sig, (Made in Mexico!) Non slip hjul är nästan krav då snön blir allt för djup och uppför så kuggar den över.


En mycket bra efterträdare till Forrest foxen.
Låter ju bra de. När du skriver plastbelag menar du det som kallas ``lappskidor´´.
Non slip hjul? Eftersom jag är lite efter i utvecklingen så vet jag inte vad det är.
Men här får man ju lära sej ett och annat.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Låter ju bra de. När du skriver plastbelag menar du det som kallas ``lappskidor´´.
Non slip hjul? Eftersom jag är lite efter i utvecklingen så vet jag inte vad det är.
Men här får man ju lära sej ett och annat.
Japp, skidorna blir bredare. Nonslip menas att på drivhjulen sitter det kuggar som går i mattans "hål".

Tex www.stenmarksmaskin.se säljer nya 08or för 75 tusen och nya 09or för 80 tusen. (Nypris 103 tusen)