Problem med Enduro 600

Tobbe_10

Medlem
27 dec 2009
14
0
1
Vindeln
Som sagt så har jag ett problem men min Enduro 600 - 03 som jag inte förstår mig på.


Det började förra veckan, jag hade varit ut på en tur på 6 mil, kom hem vilade och tog det lungt i 3-4 tim.
Sen skulle jag skjutsa tjejen till stallet (5km), jag skjutsade ner henne tog en lite runda medans jag väntade på att hon skulle bli klar sen åkte vi hemåt, då började varnings lampan började blinka (se bild) och det va när jag gasade tills den efter ett tag lyste konstant. Jag trodde det var att moter gick varm och körde ut i snön för att kyla och lampan slocknade.

Några dagar efteråt skulle jag skjutsa tjejen till stallet igen körde ner tog en runda kom till stalle hon var inte klar skoter stog på tomgång i 10 min
sen körde vi hemåt, lampan började lysa gjorde som förut körde ut i snön och så men den här gången hjälpte inte det, för orklös så brydde jag mej och tänkte att jag kollar på det nästa helg.


Nu är det nästa helg, va ute körde 2 mil inga problem stannade och tankade startade, körde 100 meter så började lampan lysa och nu tyckte jag att den misstände, så jag stannade plockade ut tändstiften satte in bättre begagnad körde, ingen varningslampa fören efter 1mil eller så då började den lysa igen men nu när jag bromsar.

vad kan det vara och vad betyder varningslampan (hittar ingen förklaring i manualen)
 

Attachments

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Dåliga bromsbelägg betyder den där lampan på en bil iaf :) Så antar att det är lika på din skoter!

MVH / Andreas
 

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Nu kanske jag var för snabb, men visst visar symbolen detta (!) ?? Isf står jag för mitt svar ovan :)
 

Tobbe_10

Medlem
27 dec 2009
14
0
1
Vindeln
Låter som om det kan vara det ja, men lite fundersam varför Varningslampan började blinka när man gasade dom två första gångerna.

Jaja får testa och se om det är vätskenivån eller nått lilnade och se om det hjälper.

Tacksam för hjälpen Mvh Tobbe