Problem med luftintag på m8

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
som rubriken lyder så lyckas jag inte riktigt med att passa in luftintaget med öppningarna på huven. Vet inte om detta kan bero på att huven kommer från en m7 oklart viken årsmodell och resten kommer från en m8 hcr -11, någon som har någon bra tanke om detta
 

Attachments

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Jo de tyckte jag med men jag har tagit isär de två gånger och hitta inge fel, har dessutom tagit bort isoleringen på insidan av huven så att luftintaget skulle få mer plats
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Är det enbart huvskalet som är äldre? allt annat lampor å de är från -11'an?
De är ju samma form på huven men jag såg att -11'an hade en pålimmad isolering det har inte min -09'a.
Kolla så att luftintaget trycks dit riktigt över fästet för lampan i ytterkant.

Prova att monterade på andra huven igen. eller är den trasig/borta?
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Kollade sprängskissen på 2011 HCR och numret 6606-224 på luftintaget 3 passar bara 2010 och 2011. Vad som skiljer vet jag inte. Men de ser annorlunda ut.

2011


2006 M7


Det kan ju vara därför det inte passar nå bra.
 

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Hade samma dilemma då jag återmonterade min huv efter omlackering, mina tätningar sitter något högre än dina men inte mot huven så att säga. Tätningen trycker mot meshfiltret och underdelen av luftintagets tätning ligger mot huv. kan då inte få upp den nå mer än som den är monterad nu.
 

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Är det nån som kan kolla på sin M modell var luftintaget ligger i förhållande till huven?
 

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
Var just ut å kikade på min HCR -11, det är ju sådär på höger sida, lite högre upp på vänster sida standard.
 

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Allt utom huven är från en 11, såg att de var olika art nummer men tror de har med att göra att dom äldre hade någon sorts ram där de sitte frogskin på dom nyare. Jo om jag trycker upp lustintaget så blir de lite bättre men inte bra och vänster sida är mycket bättre , får ta isär igen och prova på den andra huven
 

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
HURRU, ( =)) ) läs vad jag skrev, det sitter sådär på min -11 standard, har kikat på två till och det är likadant på dom också? helt nya, inte nånting rört.
 

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Jo jag har läste det du skrivit med det betyder ju inte att de inte går att fixa till bättre, för det gick klistrade på lite kardborre på huven och luftburken på lite olika ställen och det blev betydligt bättre
 

Attachments

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
Jo jag har läste det du skrivit med det betyder ju inte att de inte går att fixa till bättre, för det gick klistrade på lite kardborre på huven och luftburken på lite olika ställen och det blev betydligt bättre

Typ sådär sitter det standard på min.
amerikansk passform.

Har gått från ski-doo till arctic å arctic har verkligen kass passform på mkt=)
Men den känns ändå grymt mkt finare än alla doos jag testat hittills.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Typ sådär sitter det standard på min.
amerikansk passform.

Har gått från ski-doo till arctic å arctic har verkligen kass passform på mkt=)
Men den känns ändå grymt mkt finare än alla doos jag testat hittills.
Låt höra något mer på en katt som har dålig passform?