Konvertera F6 -06 till F7?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Nån som testat detta? Då menar jag alltså att använda F7 cyl,topp,pipa på f6 motorn eller om nån kört f7 motor med f6ans efi mm.

Har lite funderingar på att testa detta på min f6a då ja rotat fram en f7 snurra som saknade apv motor och efi boxen jag fick med har varit under vatten så den är lite trött. Motorn var rätt fin förutom en cylinder som ska få ny Nicasil
(nån som vet nå bra ställe? Finns utbytes cyl?)

Fast de kanske skiljer alldeless för mycket mellan f6ans styrsystem och f7an? Annars får man väl köpa en box från f7 istället, kabelhärva har jag då iallafall en extra av.

Satt en BMP pipa på F6an och enligt tikkas hemsida hade både f7 och f6 samma art.nr på pipan fast ja tyckte de lät konstigt om de ska va samma då de skiljer i kubik mellan dem.

Tacksam om nån har lite svar eller egna erfarenheter.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag har inte testat men .. de skiljer inget annat mappning och piptempsensor , mappningen fungerar nog bra på fullgas men de kan säkert bli problem i mellanregistret , en boondocker fixar det , går säkert med högre bränsle tryck ochså .. pipan lär inte vara optimal på både en 6 och 700 , ger 4-5 hk på en 700 (vilket är bra ) och de går säkert att gå ner ngn mm i stinger om den sitter på en 600 ....
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Tackar svarade med PM först. Hade isf. tänkt om de går att köra BMP pipan på f7 motorn. Ska kika lite närmare om de finns ett art. nr nånstans på den.